chanou.reismee.nl

My first days in Australia

The first days in Australie!

Zoals beloofd een dagje later een uitgebreider verhaal vanmijn eerste paar dagen in Australie. Ik kan over het weer vrij kort zijn: dat is erg slecht! Regen, wind en nog niet zoveel zonnestralen gezien. Helaas...we kwamen namelijk gisteren aan in Brisbane en toen was het echt iets van tien graden warmer dan in Melbourne, dus wij dachten ' heerlijk, lekker op het strand in Noosa doorbrengen de volgende dag (een heel leuk, klein plaatsje) maar nee hoor. De ochtend schonk ons regen, regen en nog eens regen. De auto opgehaald (een erg mooie, ruime zilveren Huyndai) en Kim kroop achter het stuur, dat leek mij en As de meest veilige eerste bestuurder. Nu heeft Kim al vaker links gereden en is zij heel pittig in het verkeer, dus top! Echter hebben wij vandaag bijna een stoepje meegenomen, kregen we bijna een zijwaarts kontje van een grote stadsbus en zijn wij een keertje (3 sec) natuurlijk jullie raden het al: als spookrijder een weg in geslagen. Al met al na een paar gilletjes, angstzweetoksels en lachbuien van de zenuwen hebben wij de eerste dag op de weg overleefd hahaha.

Vandaag hebben we een mooie wandeling gemaakt door Brisbane en zijn we langs de rivier gelopen(1 tip voor ons, ga niet pas weer terug als het donker is en je kent de weg niet,het kan voorkomen dat je op een stuk verlaten weg eindigt, waardoorer drie helden op sokken af en toe een gilletjeter gehoor brengen, omdat de1 van de ander schrikt, de ander zijn zakmes pakt just in case en Chanou een ' ik doe mijn rugtas weer even goed moment' aanziet voor eeneng persoon vlak achter ons) Uiteindelijk natuurlijk heel hard hierom gelachen.

Terug naar de omgeving hier. Wat een uitzicht!! Brisbane is een grote stad waar een oude & nieuwe bouwstijl samen smelten. Ik heb voor het eerst een Lagoon gezien, echt te gek. Dat is een opgezet strandje gewoon op land met gave bomen er omheen en dan is je uitzicht dus gewoon de Brisbane rivier en een geweldige Skyline, heel apart! We drinken iedere dag heerlijke koffie. Voor mij een ' weak latte' alias slappe koffie verkeerd (ja mam, zelfs hier staat dat in de computer haha) dus alleen al door de koffie voel ik me hier erg thuis.

Zoals ik al eerder schreef heb ik me best slecht gevoeld na de vliegreis, terwijl de reis juist zo meeviel en ik energie voor tien had, eenmaal aangekomen in Melbourne. De griepsymptomen en weinig energie hebben, nemen gelukkig iedere dag een beetje meer af. Een dagje zon, zee, strand zou ons echter alledrie wel erg goed doen, want het vakantiegevoel ' wat heerlijk zo in de zon liggen, terwijl het eigenlijk winter is, wat een rijkdom' dat hebben we nog niet gehad. Kim wel even met Martijn natuurlijk in Melbourne, maar As en ik in ieder geval nog niet. Toen het in South Bank (waar de Lagoon is) nog harder ging regenen, zijn we een infoshop ingedoken en hebben we op internet de weersverwachting per plaats in de buurt opgezocht. Onze planning en voorkeur qua bestemmingen en tripjes werden volledig verbannen door het zien van 14 dagen lang onweer en regen bij zowel Brisbane, Noosa en Fraser Island. Vanaf morgen schijnt het in Byron Bay (een heel cool hippie, surf dorp met prachtige uitzichten en natuur) vier dagen lang zonnig te worden, je begrijpt: om 8 uur vertrekken wij daar naartoe (hoe bedoel je vroeg haha)

Ik spring een beetje van de hak op de tak, maar besef me dat mijn lange bericht van gisteren natuurlijk compleet is verdwenen, jullie niet weten hoe mijn Oudejaarsavond was: heel erg leuk! Eerst lekker gegeten met z'n allen in het appartementje van Kim en Martijn, Kim houdt van kokkerellen en mensen in de watten leggen, dus deze avond leende zicht hier goed voor. Een lekker wijntje van tevoren gedronken (gelukkig wel in het zonnetje! af en toe hebben we in Melbourne wel wat zon gezien) na het eten met een grote groep (tennis talent Laura en haar zus Emily en nog wat Australische vrienden ) naar het vuurwerk gaan kijken op Federation Square. Het uitzicht was hier geweldig. Het vuurwerk liep vanaf twee punten gewoon synchroom echt prachtig! Ik moet zeggen dat ik niet de meeste uitbundige persoon was die er rondliep, want de jetlag was erg aanwezig helaas. Daarna zijn wij naar Telstra Dome gegaan: Sensation White! Hier stond ons een vip treatment te wachten (geregeld door Assie) Een eigen prive tafel boven de zaalvloer met bediening waar je gewoon de hele avond gratis kon bestellen: te gek! Wat een mensen, leuk om af te leggen.

De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Melbourne, beetje geshopt, weak latte gedronken en ons ingelezen in de grote verscheidenheid aan boekjes met tips voor leuke trips en plaatsen om te bezoeken. Er is hier zoveel te doen, de mensen zijn zoals eerder genoemd echte zonnestraaltjes en door bijna iedereen ' darling and my love ' genoemd te worden is natuurlijk altijd fijn! haha. De natuur is erg mooi (hoewel we de echte Australische eyecatchers natuurlijk nog niet eens hebben gezien) en ik ben heel benieuwd naar alle leuke dieren...de spinnen mogen mijn station passeren, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;-)

Een van de hoogtepunten deze week is toch ook zeker het bezoeken van het compleet uitgestorven park waar de Australian Open is. We kwamen daar aan en toen kregen we al de kriebels. Martijn stond met Laura te trainen en zei dat we met rackets en al gewoon een baan op moesten gaan, stiekem uiteraard, gewoon lekker op z'n Amsterdam nergens over lullen en doen alsof je neus bloedt haha. Stonden we daar gewoon met ons tennisracket, we hebben uiteraard hele coole foto's hiervan gemaakt en zelfs 4 games gedubbeld (samen met Steve, de conditietrainer van Laura) Super om mee te maken, helemaal omdat we over twee weken het park waarschijnlijk niet meer terug kennen compleet met duizenden mensen en de aura's van alle tennishelden om je heen....

Het hostel in St. Kilda waar Astrid en ik de eerste drie nachtjes in Melbourne verbleven, was trouwens prima. Na een dag ben je er aan gewend om iedere keer je backpacktas met een slotje dicht te maken en in je locker onder je bed je waardevolle spullen ook goed op te bergen met een slotje. De bedden zijn prima en ondanks sommige roomies die erg houden van veel geluid maken terwijl ze op slippertjes (flipflops) lopen, ik noem een Betty Flipflop en meiden die met hun dronken harses keihard gaan bellen in de kamer, het licht aan doen,terwijl wij liggen te slapen, ik noem een Nora. Duitsland was overig goed vertegenwoordigd in onze room, want de ' scheisse, keine alcohol, tjuusie' vloeiden rijkelijk om onze oren....haha. De badkamer was overigens geweldig! Vooral het douchegordijn was erg clean (gewoon je ogen dichtdoen terwil je doucht, je bent tenslotte een backpacker of niet he haha)

Mijn volgende blogje is hopelijk met een lekker kleurtje op m'n gezicht en meer zonnige avonturen waar woorden als surfen, adembenemend, genieten en vreselijk gelachen vast en zeker in voor zullen komen! Ze hebben hier trouwens leuke kleren, echt super en betaalbaar ook en ik blijf het zeggen dat mensen zijn zoooo vriendelijk en warm, ja ik ga me hier zeker thuis voelen de komende maanden! Maar ik mis thuis en jullie dierbaren natuurlijk echt wel op sommige momenten...dat hoort er bij. Ik hoop dat alles met iedereen alles goed gaat! Een warme knuffel voor m'n twee lieve oma's en Alexandra nog bedankt voor je kaartje en gift! Ik heb gewoon echt gewacht tot in het vliegtuig, goed he!! haha

Mocht iemand ook eens gewoon een mailtje willen sturen met wat Nederlandse private info over jullie eigen avonturen kan dat op chanoulammertse@gmail.com of c.lammertse@chello.nl. Ik zal zelf ook wel even gaan mailen, want ik hoop natuurlijk van sommigen leuke Paradiso updates te krijgen, familieverhalen, liefdesperikelen, huizenverkoop vorderingen en of beide tentamens zijn gehaald...(Kings of Leon is in Australie trouwens helemaal de shit, leuk om te merken)

Talk to you all soon!

Liefs en kus Chanou xxx

Reacties

Reacties

You sister!

Muhahahhahhahaha! Ik heb me rot gelachen, samen met jou, want ik zit nu naast je, alleen op een andere computer, ik vind dat je 'da bomb' schrijft!
Hilarious! Morgen lekker naar Byron Bay en nu mijn mandje opzoeken, want het was me het dagje weer....

love ya!

Kim

Lieveling, wat ben je toch een geweldige schrijfster!
Echt enig wat je nu al hebt meegemaakt (gewoon getennist op de heilige velden van de Australian Open!). Hier gaat alles prima, ga je snel een mail sturen met een update. We gaan hier thuis duimen voor zonnestralen, maar ik weet zeker dat het snel goed gaat komen. Have fun mate!

Hele dikke kus voor jou, Kimmie & Marty (ook van aniet, har en nance)

Ps. Ik mis je wel hoor..

Karin

Chanou wat leuk om je verhaal net te lezen .... genoten ervan ..... jammer zeg dat het weer zo tegen valt nog!!!! maar duimen dat het verbeterd ...en wat ik begreep zoeken jullie de zon op ook smile ....
Knuffel vanuit Amsterdam van je Tante ... nog allemaal een **GELUKKIG NIEUWJAAR**ennehhhhhhh geniet!!!!!!!! hoop snel op wat foto's ook ......

Harold & Anita

Lieve Chanou(Kim en Marty),

Wat een indrukken...en dat al in een paar dagen. Dat belooft wat voor de rest van de periode. We hopen en duimen natuurlijk voor mooi weer, maar volgens ons wordt het hoe dan ook een geweldige belevenis. En mooi dat we die van 2 kanten belicht zien. Zowel jij als Kim voeren ons met jullie mooie schrijfstijl helemaal mee in jullie belevenissen. Dat Kim nog eens met een rol toiletpapier over de Camping zou wandelen, wie had dat ooit verwacht.
Liefs van ons en natuurlijk alsnog de allerbeste wensen voor jullie allemaal.
Anita en Harry

Rita

aloha schatje
wat een verhaal weer zeg....alleen een beetje kort hmhmhmhmhmhmhm
ik weet niet van wie jullie dat schrijven hebben...niet van ons in ieder geval.......
we hebben weer erg genoten van deze story.....
en...zijn de "regenjassen "van Astrid nog van pas gekomen ???hahahahahaha

Dikke kus ook voor Kim en Astrid ( en Martijn offcourse ,al is hij nu niet bij jullie)
bye bye en tot mails Rita

Alexander

LEEEUUUKKK!!!!! Geniet ervan. Wacht met smart op je nieuwe update! Ik heb je gemailed (hyves) by the way. Take care baby!

x

yony

wauwiewauwiewauw, waar blijven de foto's ter illustratie van je memoires uit ozzie? dehehe. KoL koel!
kussie sweetie en viel spaaassss!
xx

Maxime & Klaas Jan

Wat een geweldig verhaal!! We blijven je volgen!Hopelijk de komende dagen/weken mooier weer ;)Geniet ervan!

Veel liefs en twee dikke pakkerds,

Fiemie & KJ

Sas

Lieve Chanou, Wat een verhalen meteen al zeg!!
Haha, maar ik ben ook niet anders van je gewend.
Leuk hoor wat je allemaal mee maakt en het weer wordt echt nog wel goed, geloof mij maar ;)
Barcelona was ook echt geweldig!!
Kus Sas

oma mars

lieve schatten het gaat goed met jullie he. Ik lees de verhalen.Heel gezellig. Dus nu een berichtje van oma mars. Dikke kus oma

Hennie Dammen

Lieve Chanou
Wat een heimwee krijg ik naar mijn down under als ik jou verhaal lees,brisbane waar we 6 jaar gewoond hebben,byron bay, noosa,trouwens de hele oostkust doet mijn hart sneller slaan.Ik vind je mannier van schrijven echt geweldig en heel grappig lieverd geniet van deze prachtige reis groetjes voor jullie allemaal xxx

Hennie.

oma rocky

lieve schatten leuk dat ik jullie gesproken heb heel veel liefs van oma dikke kus en nog veel reis plezier

Harrie en Aniet

Hoi mop, wat een enig verhaal weer. Kijk wel goed uit voor al die rare beesten. Wat een enige indiaan, kwam die ook uit het bos? Lijkt Tarzan wel. Noemt hij jou al Jane? Hoorde van Kimmie dat je misschien naar Bali gaat voor een week? Kijk goed uit hoor.

Dikke kus Aniet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!