chanou.reismee.nl

Back to Reality....

For the last time (for now) vanuit Australia: Hi there all you lovely people,

Back to reality vanaf morgen.....maar voordat ik dat doe, nog even wegdromen bij al mijn mooie Australie momenten...

Save the best for last vind ik een mooi gezegde en dat geldt absoluut voor mijn snorkel ervaring @ The Great Barrier Reef waar ik nog steeds van aan het nagenieten ben.

Hennie schreef er al eerder iets over en het is waar!@ Cape Tribulation zie je iets bijzonders, iets samensmelten en dat is super om te zien: Rainforest meets the Great barrier reef: wow!! Ik heb dit ervaren toen ik een halve dag ging snorkelen met Ocean Safari: een absolute aanrader, het is een klein familiebedrijfje en als je geluk hebt dan gaat het schattige zoontje Bray van 4 jaar ook mee. Hij was gelijk mijn vriend, onze lievelingskleur is blauw en dat schept natuurlijk een band :-) Ik houd sowieso van kinderen, maar hij was enig en stelde allemaal geinige vragen 'wat vind jij van zo'n grote motor achter deze boot, wel cool he?' 'vind je het niet eng met alle vissen en hoe heet jij eigenlijk?' Te schattig!

Ik ben op een plek gaan snorkelen waar Steve Irwin vlakbij is attacked door een grote Stingray, dan denk je toch even aan zo'n vent als je daar in dat water ligt ' Look at this, this is AMAZING' haha. Rust in vrede Steve, amen!

Toen ik mijn koppie onder water stak kwam er een wereld tevoorschijn die ik niet eerder had gezien....wat een kleuren....wat bijzonder....wat een rijkdom....wat een verscheidenheid aanvissen....wat een grote...oh NEE het is een HAAI!!!!!!!! natuurlijk niet haha (dan had ik waarschijnlijk nu nog trillende jatjes gehad ;-)

Ik heb een paar uur gesnorkeld en heb een tijdje met een schildpad gezwommen die 90 jaar oud is, groter dan 2 meter en zijn linkerpoot was er af gebeten door een haai, zo bijzonder. Zo'n beest zwom heel relaxt steeds onder me en dan weer naast me, heel rustig (blijft toch een schildpad he) Het was eigenlijk even zo'n 'OH MYGOD ik zie Nadal en Federer moment en wil gillen, maar het mag en kan niet! maar dan toch ook eigenlijk wel weer een beetje heel erg anders, dus deze vergelijking is van lik me vessie;-) Dat ik deze twee heren wederom noem, komt waarschijnlijk omdat ik Indian Wells redelijk heb gevolgd en vanochtend opstond met 'Senk joe ferry matsj for efriting' als eerste op mijn netvlies.....

Alle gekheid op een stokje, snorkelen @ Great barrier reef moet je gedaan hebben en dan niet vanaf Cairns deze snorkel trip maken, want dan ga je niet zo ver Noordelijk en is het minder helder en zie je dus minder mooie dingen (nog meer argumenten nodig???

Hoe kleurrijk het onder water is, is niet normaal. De meest prachtige kleuren koraal, groot, klein, van die schelpen die open en dicht gaan (Cliv, hoe heten die?), stingraybluebottles vlakbij gezwommen, verschillende formaten schildpadden, ALLE soorten vissen, helder blauwe zeesterren, NEMO (leuk he Djazz en Boyd (of was jij al te oud hiervoor toen finding nemo uitkwam Boydie?) en waarschijnlijk vergeet ik nog tig andere soorten die indruk hebben gemaakt. Ik was ongelofelijk lucky met het weer, want de zon scheen stralend over het prachtige rif, ik vind die sparkeling zo mooi he....het was dus genieten geblazen and like I said, I saved the best for last!

Ik ben best een klein beetje zenuwachtig om weer 'back to reality' te gaan: werken, de filmwereld induiken, ervaring opdoen, al m'nideas gaan uitwerken voor filmpjes, kortommijn creativiteit moet weer uit zijn schulp komen...

Ik wil dat fijne gevoel dat Australie in mij naar boven heeft gehaald behouden. Mijn streven is dan ook om de ultieme Amsterdammer te worden met de Australische mentaliteit en levensvisie, oftewel no worries and life is lovely! hahaha en natuurlijk een hele stoere surfgriet te worden!

Om de cirkel helemaal rond te maken gooi ik nog wat liedjes tegen mooie momenten aan:

* Cruisin' around met Kim en Astrid: Kings of Leon 'Use Somebody' http://www.youtube.com/watch?v=JCZfJ5ai07U

* Australian Open: Pointer Sisters 'I'm so excited' http://www.youtube.com/watch?v=w-DcNPFWhbk

* Mijn tijd in Byron Bay: Empire of the sun 'Walking on a dream' http://www.youtube.com/watch?v=zmM2RwlxGt0

* Meeting Arnaldo: John Butler 'Seeing Angels' http://www.youtube.com/watch?v=G9NSMtXzkoIand ofcourse Eric Hutchinson 'rock & roll' en John Mayer met Your body is a wonderland ;-))))

* Snorkel trip @ great barrier reef: http://www.youtube.com/watch?v=kDfNmByREDM

* Having fun met Karla: Vette Freddy (geinig hoor mama) met Ray Ray: http://www.youtube.com/watch?v=CnUAYXrde4E

* Het happy Australie gevoel: Sneaky Sound System 'Pictures' http://www.youtube.com/watch?v=UORMYeluHEw

* Feeling right now: John Mayer 'Clarity' http://www.youtube.com/watch?v=fTemo3n61YE

* Een passende afsluiting van onze eigen gezellige Jan: http://www.youtube.com/watch?v=LQtIQESGx50&feature=related(de tekst is niet altijd toepasselijk, maar daar moet je maar even door heen kijken hoor)

Ik kijk terug op een reiswaarin ik een te gekke tijd heb gehad met drie schatten (Kim, Marty, Astrid) Australian Open een verslavend effect op me heeft gehad, ik bijnaaaaa in de billen van Nadal heb gebeten ;-) Het was een leerzame, inspirerende reis waarin ik hele bijzondere mensen heb ontmoet, dingenheb gezien die ik nooit voor mogelijk hield ze ooit te zien, zo ontzettendmooi in real life!Kortom I'm thankfull...

Australie zit in m'n hart en ik heb zo'n gevoel dat ik hier nog weleens terug kom....

Tot over een aantal uurtjes....

Love & Liefs,

Chanou

Reacties

Reacties

Yony

tot straks lievie! en een goede reis! XXXXXXX

Kim A

Wat geweldig die liedjes in je laatste verhaal. Er is voor mij maar 1 woord die jouw blogs samenvatten:

AMAZING

Woensdagochtend zie ik je weer mop. KANNIEWACHTUHHHH

0ma c0rry

wat een leuk verhaal ikvind het heel fijn om je woensdag weer te zien .een hele goed terug reis. dikke kus van je oude oma

Nance

Hoi lieve chanou,

wat is het uiteindelijk toch snel gegaan: time flies... geld zeker ook voor jou denk ik!

Ik heb super genoten van al je verhalen.
Ik dacht ook weer met weemoed terug aan mijn tijd in OZ.

Ik ben benieuwd naar al je verhalen in reallife...

Tot snel wijffie!

x Nance

Hennie Dammen

Lieverd
Wat zal ik je verhalen missen ik heb zooooo genoten en zo meegeleefd . Ik wens je hierbij dan ook een goeie reis en ben blij voor je familie dat ze jou weer in de armen kunnen sluiten. maar daarbij vind ik het voor jou jammer dat het afgelopen is voor now but you be back .Er zijn nog meer prachtige landen op deze planeet,maar je blijft dan altijd zeggen ,net Australie.Ik heb nog wel een reistip Hawaii prachtig moet je ook een keer gezien hebben over surfen gesproken daar heb je golven van 10 meter en ook geweldige stranden .Nou lief ik hoop je gauw te zien dan kunnen we over onze verslaving praten. Kus Henniexxxxxxx

Yvonne

Goeie reis terug lieve schat! Heerlijk om je binnenkort weer in de armen te sluiten!

Rita

Hoi lieffie
ik zag op mijn werk , dat je weer een verhaal had geschreven, en keek er even heel snel naar...... mijn oog viel op het laatste, dat je Australie in je hart hebt gesloten...op dat moment was er op de radio het nummer van James Morrison en Nelly Fortado.... wat ik erg mooi vind.........gelukkig heeft niemand gemerkt dat ik met tranen in mijn ogen zat......
probeer lekker veel te slapen in het vliegtuig......

tot over 1 dag en 7 1/2 uur........knuffel.....ik ben trots op je

daphne

Gezellig om je weer te zien en super leuk al je verhalen te hebben gelezen.
Nog lekker door - en nagenieten in het vliegtuig hè.

kusssssssssssss

Rico

tof tof tof tot morgenochtend

kimmie you sister

... tears in my eyes, tot strakkies gek wiefke! me berrie berrie proud ... op z'n Nadals natuurlijk ;-).....

Anita & Harold

"No worries and life is lovely"
We hebben deze levenshouding in je verhalen gelezen en we vertrouwen er op dat je dat kan vasthouden.
We hebben genoten van je verhalen en tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!