chanou.reismee.nl

Loving my last 2 weeks @ Melbourne

Bonjour bonjour lieve mensen,

nog maar vijf dagen en dan ben ik weer in lovely Amsterdam (ik neem mijn favo woord echt wel mee) Dit zal waarschijnlijk mijn 1 na laatste blog zijn vanuit Australie. Mijn laatste genaamd 'Back to reality'houd ik nog even in de pocket tot maandag...

De laatste keer verbleef ik in een accomodatie waar ik me niet helemaal top voelde in Cape Tribulation, maar nu ben ik toch ergens beland in een heel groot gasthuis waar de sfeer het beste is te omschrijven als 'thuis, oma gevoel, warm en gezellig'. Hoe komt ze daar nu weer terecht hoor ik jullie denken?? Nou het ging als volgt...

Sweet Karla kwam net als ik op woe 11 maart aan in Melbourne (waar het overigens koud als de kolere is geweest de afgelopen week met regen, regen en nog eens regen plus wind!dus het voelde een beetje alsof het universum mij alvast wilde voorbereiden op Amsterdam, ik heb net de voorspelling gecheckt 5 a 7 graden de hele f*cking eerste week dat ik thuis ben, wow lovely;-) Ok back to Karla, zij zou accomodatie regelen voor de 5 dagen dat we met elkaar zouden doorbrengen, helemaal gezellig. Nu dacht ze een hostel te hebben geboekt genaamd 'St.Kilda Beach House' dus zij met haar tassen (kind kwam vijf dagen had 3 tassen bij zich, de perfecte match haha) ParkStreet aflopen, maar helemaal geen enkel zicht op Beach House, nog maar eens het hostel bellen dan, er wordt opgenomen met St.Arnaud (what's in a name ;-) huh Karla bleek de telefoonnrs van 2 accomodaties te hebben verwisseld en kwam dus terecht in een op het eerste gezicht oud nonnenhuis, maar niets bleek minder waar: tientallen kamers, overal tierelantijntjes (geen idee hoe je dat woord in godsnaam schrijft) bloemenprints, een fijne sfeeren schoon, schoon, schoon, dus Karla was eindelijk weer happy (nadat ze haar vlucht vanuit Sydney tot op 2 minuten bijna had gemist, de deur van het vliegtuig was al dicht, het arme kind heeft een uur huilend in de verkeerde vertrekhal lopen rennen en niemand kon haar verstaan, omdat ze zo aan het huilen was)

Maar goed, het feit dat we in St. Arnaud Guest House terecht zijn gekomen is dus het lot en wat voor een lot, het is hier heerlijk! Ik heb al mijn nachten hier geboekt en het voelt bijna alsof ik hier woon. De eigenaar, zijn vrouw en zoon zijn super aardig. Er is hierdagelijks gratis ontbijt, 's avonds gratis pasta, iedere dag schone handdoeken, een dekbed plus hoes met een lief bloemenprintje (trust me als je shitty hostels bent gewend met alleen een laken dan is dit heaven!), tv plus koelkast op de kamer, de keuken wordt 3x per dag schoongemaakt, dus je kan bijna van het aanrecht eten EN last but not least 24/7 onbeperkt thee en koffie en nog een lekkere theesmaak ook voor deze theeleut uit Nederland, kortom wat wil ik nog meer oh ja en ik slaap ook nog eens in een mix-dorm voor 6 personen, waarvan er 3 mannen zijn, maar ik kan ze beter omschrijven als heren, netjes, schoon en het snurkgehalte blijft ook binnen de perken haha.

Mix-dorms kunnen dus best heel verfrissend zijn (en als ze nu ook nog eens de uitstraling zouden hebben van Johnny (Depp natuurlijk, niet de Mol ik ben niet gek) Brad (do I need to say more) dan voelde ik me helemaal een prinses.... helaas de 1 is een kale man die geen woord zegt (nee hij is niet doof) en alleen maar boeken leest, dan hebben we de hele irritante Italiaan DaniElle (ik moet de E zo uitspreken) ook deze man houdt er van om al: ik zeg AL zijn woorden in te slikken en met een dubbele versnelling uit te spreken, dus als hij een gesprekje aangaat (ik noem hem overigens Luigi van het computer spelletje weet je nog Kim van vroeger, serieus hij lijkt er op haha) dan voel ik direct al een hoofdpijn opkomen. Vervolgens hebben we de Duitse Michael die overigens de eerste Duitse persoon is met een perfecte TH uitspraak, dat compliment heb ik hem ook even gemaakt, dat vond hij zo cool, dus daar kwam ik ook niet meer van af qua gesprekken hahaha! Overigens is DaniElle sinds gisteren flink gaan snurken, dus ik ben 's nachts meerdere malen met m'n ringetjes op zijn ijzeren bed aan het tikken (hij zei zelf dat ik geluid moest maken als hij zou snurken) Vandaag vertelde de Duitse Michael dat hij zich rot was geschrokken van het geluid (hij slaapt onder snurkie) Sindsdien praat niemand meer tegen me...geintje!

Het hostel, pardon het gasthuis, bevindt zich in South Yarra dat is een redelijk rijk gedeelte van Melbourne, vlakbij Toorak en Chapelstreet en als ik hier naar mijn eigen trammetjes 8 of 16 loop (waarom ik deze nummers noem geen idee) dan passeer ik iedere 5 meter een persoon met een outfit dat waarschijnlijk mijn hele Paradiso maandsalaris is (verschil moet er wezen he, ik zie tenminste concerten ;-) 100 meter van mijn accomodatie ligt een soort Vondelpark, maar dan andersmet prachtige bomen (Botanical Gardens) de joggers vliegen je om de oren en de zakenmensen lopen hier in hun pauze even snel met hun blote voetjes in het gras (dat lieg ik eigenlijk, heb van de week Pretty Woman gezien en daar doet Richard Gere dat als zakenman hahaha)

Mijn dagen in Melbourne vul ik met weak lattes drinken, winkeletalages bekijken (kan & mag echt niets meer kopen) de laatste twee dagen is het zonnetje gelukkig weer aanwezig dus lig ik heerlijk op het strand mijn bruine tint weer terug te krijgen, want door het klote weer van de eerste week, leek het net alsof ik linearecta uit een melkfles was komen wandelen (natuurlijk erg overdreven). Ik wandel veel door de stad en de ongelofelijk mooie parken (er zijn er hier ontzettend veel), mijn hostel heeft een gezellige tv-ruimte dus kijk af en toe films en series(Aussies zijn ook gek op Grey's Anatomy thank god). Kortom ik ben heel relaxed aan het genieten van mijn laatste dagen in Melbourne...

De tijd met Karla was erg gezellig, we hebben veel gelachen,zijnop een middag door heel Melbourne met eengratis city tour tram gesjeesd, een Aboriginal Art Centre bezocht (erg indrukwekkend), het super koud gehad, in 2 uur 3 verschillende bioscopen van binnen gezien en iedere keer de tijden door elkaar gehaald: conclusie geen enkele m*therf*cking film gezien die dag(ja ja deMF George Bushgrap hebben we natuurlijk meerdere keren gemaakt saampies) Kortom we hebben veel lol gehad, hoewel als je vijf dagen non-stop met elkaar optrekt ook wel af en toe denkt, wat is dat eigenlijk een hele irritante eigenschap zeg en dat zal zij ongetwijfeld ook bij mij hebben gedacht haha) We hebbenzelfs twee nachten gratis in een huis geslapen waarvan we beide de eigenaar nog nooit hadden ontmoet. Dat is natuurlijk alleen maar weer mogelijk in het fantastische Australie (wat een vertrouwen hebben die mensen hier) Het ging als volgt: Karla verbleef in Sydney bij een vriendin van haar zus, haar huisgenoot haar ouders wonen in een super deluxe woonwijk Avoca drive (wow drive dat klinkt al veelbelovend) haar ouders kwamen een weekendje overvliegen naar Sydney dus wij konden daar 2 nachten doorbrengen. Helemaal te gek natuurlijk. De trip er naartoe was al te hilarisch, het feit dat ik niet altijd dol ben op de ochtend plus het feit dat Karla nogal laks is en ongeorganiseerd op zoek gaat naar onze nieuwe accomodatie, maar BIJNA zeker weet waar we naartoe gaan (not) zorgden ervoor dat ik nogal chagrijnig met al m'n 100 tassen in 3 verschillende trams moest stappen. Ze wist ongeveer hoe we moesten lopen en welke trams we moesten hebben, ik wilde het graag allemaal goed uitgestippeld hebben, maar ik moest haar gewoon geloven, ok fine prima so I did. Eenmaal ergens in de buurt te zijn uitgestapt liepen we, liepen we en liepen we....we passeerden een paar ware villa's dus mijn mood sloeg al een beetje om (ik zag mezelf al in een heerlijk bubbelbad jacuzzi wellicht in de tuin liggen) Ja hoor daar was het Avoca Drive, het eerste huis was te mooi, het tweede nog mooier en het derde beautiful!! Het vierde huis leek wel op instorten overal troep in de tuin en een schilder heeft zijn gezicht hier zeker 20 jaar niet laten zien! Jullie raden natuurlijk al dat DIT ons adres was. Oh oh ik kon wel in m'n broek pissen van het lachen, inwendig natuurlijk Karla vond het super, want vergeleken met hostels was dit nog steeds top!

De sleutel lag verstopt onder een steen. We hebben geloof ik alle stenen in de tuin opgetild, maar geen sleutel te bekennen en ik moest plassen (dan maar in de tuin, wellicht groeit er nog een plantje dan ;-) ofcourse not! Uiteindelijk zag ik iets glinsteren onder 1 steen, de sleutel was bijna onder de aarde verstopt. Wij naar binnen, zo gek het voelde een beetje als inbreken, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe dat voelt hahaha. Het was een lief, druk, rommelig oud krakend huis, maar wel schoon! Een goede speakerset waar we onze Ipod aan konden hangen (altijd heerlijk) en een te fijne douche (kwam in de buurt van de stortdouche van The Marque in Sydney). We hebben het hier 2 dagen top gehad, toen we aankwamen lag er zelfs een briefje met 'make yourself at home en zelfgemaakte vijgenjam', is toch bijzonder!!!

Na twee dagen een flesje wijn, chocolade plus een lief kaartje achter te hebben gelaten waren we weer een bijzondere, gastvrije ervaring rijker!

Karla en ik hebben ook nog de verjaardag gevierd van Marie (je weet wel de Duitse meid met elke dag 4 moodswings, ze gaat ook eerder naar huis dan gepland. Zo zonde, ik heb het gevoel dat zij maar voor 10 % echt heeft genoten van haar trip, hoe is het mogelijk, ik heb ook moodswings, maar die duren hier minuten ipv dagen, vanwege het feit dat Australie zo geweldig & inspirerend is!! De verjaardag van Marie: een etentje in Lygon street, dat is Little Italy met een geweldige sfeer en heerlijke eettentjes. Ze had gereserveerd bij MercaDante (een echte aanrader!!) heerlijk en goedkoop. Een jarige wordt helemaal in de watten gelegd met geintjes & heerlijkheden. Nepspinnen op je schouder en op je bord, een truc met borden gooien waarvan het bord dat daadwerkelijk wordt gegooid van plastic is, een toetje met vuurwerk, kortom erg leuk. Ik ben vandaag een te lekkere pasta gaan halen for take away en kreeg garlic bread en een toetje gratis van die geinige kerel met z'n trucs, hoe lief is dat! Het toetje heb ik opgepeuzeld met mijn Duitse roomie en nu zitten we Indian Wells te kijken (hoewel ik ben aan het typen en hoor in de background wat de stand is, hij is ook helemaal tennisgek dus ik heb hem natuurlijk/uiteraard/obviously de oren van z'n kop geluld overde Australian Open. Waar ik overigens ontzettende heimwee naar heb nu ik hier in Melbourne ben (WAT een toptijd hebben we daar gehad he Kim, Marty en As)

De stad leeft toch een stuk meer als het toernooi bezig is, het zorgde voor een bepaalde sprankeling over de stad en nu kun je dat verschil echt goed zien. Het zonnetje hielp overigens in die tijd natuurlijk ook erg, maar ook vandaag en morgen is het weer fantastisch tussen de 25-30 graden vol op zon! Dan krijg ik zondag weer een plensbui op m'n kanussie en onweer en dan maandag nog wat zonnestraaltjes, maar wel 18 graden.

Vandaag heb ik Michael (de jongen van de Whitsunday boottrip) een kleine, inimini tour door Melbourne gegeven. Hij had een stop-over van een paar uur dus dat was even gezellig. Heb ik overgens verteld dat Michael een nerd is in een knappe verpakking?? Ik geloof het niet he...Nou deze ontzettend knappe gozer weet niets, maar dan ook niets van sport(helden) en muziek. Zijn interessegebied blijft haken bij politiek, wetenschap en geschiedenis. Oh my bloody god...hoe ik daar achter kwam?? Ik ging op de Whitsunday trip bekende types imiteren met een accent en dan moest hij het raden. Nou ik begon met het ontzettendleuke hapje dat dit jaar AO won met een enorm Spaans accent: ' WellIjust wanted to saythank you, thank you very much, this was a great tournament and Roger will always be a great champion, thank you, thank you very much!' Michael keek me aan alsof ik zojuist een overheerlijke Tunesische sandwich had besteld met extra friet, salade en niet zo pittig MUCH HAR hahaha in het Arabisch, een taal die hij niet spreekt, maar nee hoor ik deed gewoon schattige Rafa na....na een aantal hints te hebben gegeven 'Spaans, nr 1 van de wereld en tennist!!' wist hij het nog niet, hij had nog nooit van Rafael gehoord!!! Whatttttttttt ik vroeg of hij onder een steen heeft geleefd de afgelopen 6 jaar, maar nee hoor zelfs Roger Federer kende hij vaag van naam. Mi gaddo mi gaddo wat had ik een gebroken hart. Vervolgens kan het natuurlijk voorkomen dat mensen niet alles weten over muziek, maar er wel in geinteresseerd zijn. Je hebt daarin degredaties, mijn zus is aardig aan het klimmen (hoewel dat leipe youtube filmpje Kim, ik hoop toch serieus dat je dat nummer niet goed vindt, want dan ben je zojuist weer even 10 trede naar benedengesdiedemdieterd schatteboutje hahaha), maar Michael, de schat, reageerde op mijn opmerking als we ergens een nr van Coldplay hoorden en ik zei ' Oh I love Coldplay etc etc' met een blik alsof ik weer m'n Arabische voca uit de kast haalde....nou nou nou geen Coldplay. De schat zei vandaag tegen me dat hij een nummer goed vond dat hij hoorde iets van King Lion en iets met sex haha, ' yes Kings of Leon sings the song Sex is on fire' hahaha wat een giller he. Ik durfde hem niet te vragen of hij Madonna en Michael Jackson wel kent, want ik was bang voor het antwoord (dan zou ik zijn weggerend haha) Hij zegt dat hij zich vaak ongemakkelijk voelt in gezelschap wanneer mensen praten over muziek, dus ik ga hem nu een hele lange lijst met artiesten plus liedjes mailen, een soort muziek spoedcursus voor de nerd ;-) a gosss. Wel een schat van een jongen hoor!

Van de ene schat, naar de andere Anthony. De jongen waarmee ik de halve- en finale van de Aus Open heb gekeken in Sydney was voor werk in Melbourne. Van de week heeft hij me mee uit eten genomen, ook erg met hem gelachen, totdat hijeen soort nervous break-down kreeg, dus moeder Theresa was weer even tevoorschijn gekomen om hem gerust te stellen. Hij vroeg waarom ik geen psychologie ben gaan studeren haha. Waar ik sowieso achter ben gekomen op deze trip is dat er echt veel mensen en dan voornamelijk jongens zo onzeker zijn, maar gewoon op het eerste gezicht een act neerzetten waarin ze zoooo stoer en zelfverzekerd zijn. Tuurlijk blijkt iedereen minder zeker van zichzelf nadat je elkaar beter kent, maar compleet 180 graden omdraaien my god?!

Er zit hier trouwens een hele gezellige huisgenoot ook in de huiskamer waar de computers staan die Hayden heet (leuke naam btw) Hij is aan het zappen op de tv en ik hoor op de achtergrond een of andere reclame dat een 'love doctor' de naam van je toekomstige kind kan voorspellen als je de naam van jezelf en je partner smst (moet toch niet gekker worden) zegt hij heel droog 'Well they still wouldn't come up with your name or mine!' hahaha geinig he.

Helaas komen wat extra foto's van mijn laatste weken vanuit Nederland, want op deze computers kun je helaas niets opslaan (het enige stomme van dit hostel/guest house).

Aankomend weekend ga ik heerlijk naar het strand, de Victoria Market afstruinen naar koopies, genieten van Live music @ Fitzroy street in St.Kilda, dan voornamelijk Prince of Wales en my all time favourite place The Espy aka the Esplanada Hotel. Helemaal te gek, wat een goede sfeer hangt daar. Afgelopen vrijdag en zondag heb ik daar gedanst met Karla en op zondag kwam Marietje ook nog mee (hoewel ook zij zich niet top voelde, want een dag na haar verjaardag dumpte de jongen waarvoor ze naar Melbourne was gekomen, zo gek ik heb nog hele verliefde foto's van een dag voordat hij zei dat hij haar zag als een vriendin en nothing more. Nu na een paar dagen blijkt hij al z'n woorden weer in te hebben geslikt. Mijn god mannen....) maar goed Marietje had soms dus even een verdrietig moment, maar was over het algemeen prima gezelschap. Karla en ik daarentegen dansten en zongen onze longen uit ons lijf, want wat een goede bands traden er op. Allemaal covers, funk, soul, oldies: heerlijk!! Beide bands treden iedere zondag op @ the Espy (ja As ik blijf afkorten haha) en wie staat daar op tijd vooraan?? ik natuurlijk! Gisteren kreeg ik nog bijna de avond van m'n leven, wantttttt ik heb hier de Nieuw-Zeelandse band 'Fat Freddy's Drop' ontdekt, bestaan al een tijdje, maar een heerlijke sound. Check hun nummer 'Ray Ray' op youtube then you'll know what I mean!! Zegt Anthony toch heel droog als ik vertel over deze groep tijdens het eten van de week dat een collega van hem vroeg of hij naar hun concert wilde in Melbourne. In Melbourne??? Ik heb hun concertagenda nog gecheckt die week, my god daar moet ik toch bij zijn!!! Helaas totally sold out....ze traden gisteren op in Palace Theater een soort Paradiso, dus daar baal ik wel een beetje van. Nu maar hopen dat ze snel naar Amsterdam komen, dan komen alle Australie gevoelens en images zeker weer naar boven!!!!

Als we het toch over muziek hebben, de artiesten die absoluut iets aan mijn Australie trip hebben toegevoegd zijn Sneaky Sound System (pictures), Fat Freddy's Drop (Ray Ray), John Butler Trio (Used to get high, Seeing Angels, Better than) Empire of the Sun (Walking on a dream en hun nieuwste hit don't know the name) bijna alle nrs van Kings of Leon! Pearl Jam (Black) en my one and only John Mayer (want deze man is op de meest rare plekken hier opgedoken, de kleinste koffietentjes, op straat, in een winkel, geweldig!! Ik hoorde dat het over is met Jennifer....wow me happy, als hij toch ooit een keertje in Paradiso komt optreden dan begrijpen jullie natuurlijk wel dat ik ineens 20 nieuwe theedoeken nodig heb backstage en waarschijnlijk een hartmonitor hahaha!

Nou ik draaf weer lekker door met m'n muziek tis maar goed dat ik volgende week weer aan het werk ben, dolle muziekdries!

Oh oh wat ga ik het hier missen.Ik heb echt de tijd van m'n leven, ik kan het blijven zeggen, wat ben ik verliefd op Australie EN hettaaltje, het accentdat uit de mond van zo'n heerlijke surfdude komt (dat moeten ze gaan recorden en verkopen hahaha).

Ik denk dat ik ook nog een lijstje maak met aanraders qua hostels en dingen om te doen/bezoeken voor de aankomende Australie bezoekers (I hate you all already ;-) haha) en dingen waar je rekening mee moet houden. Bijv met het feit dat je geen slaapzak moet meenemen. Overal zijn lakens en als je bijv gaat kamperen @ Fraser Island dan moet je geweoon een cheap kopen en weggooien er na, want bedbugs and sandbugs love your sleeping bag and you don't!! Gelukkig heb ik hier geen last van gehad. Ik wil nu het liefste al allerlei tips opschrijven....nou een paar dan voor Melbourne: Eten @ Rococo in Acland Street, Fringe and Vineyard voor borrels en live-muziek (natuurlijk the Espy op zondag niet vergeten!!) en shoppen @ de winkel Supre (goedkoop en heeeeel cool). Voor vragen en opmerkingen mail naar....hahaha

Het wordt tijd dat ik eens mijn bed in duik, morgen een leuke dag voor de boeg!

Het is zo fijn om te merken dat ik zin heb om dingen weer op te pakken in Amsterdam, gisteren ben ik zelfs al even gaan neuzen naar filmjobs (I know gek kind) en toen merkte ik al aardig enthousiast te worden, dusdasmooi! Over een nieuwe mooie reis nadenken staat ook zeker op m'n verlanglijstje. Eerst maar weer even wat geld verdienen.....

Love you all en tot over een klein weekje....

Liefs en kus Chanou

Reacties

Reacties

Alexandra

Was weer lachen....Ik zie het helemaal voor me in het huis, (Avoca Drice). Wat een verhalen schat, nog even en dan kan ik ze weer "met geluid"horen.
Ik mis je!!!! Heb je al een paar keer gebeld......te druk....ik begrijp het...als ik al je verhalen lees!!
Ik vind het super dat je je zo vermaakt, menig mens zou jaloers op je zijn!!!
Wees trots op jezelf!!

Tot woensdag.......love you!!!!!!

kimmie you sister

Hi darling!!!!

Wat heerlijk om weer allemaal te lezen! Woensdag huggen en kletsen we verder.... nee... dat filmpje van YouTube heb ik niet eens bekeken, het was een geintje van Michael, die via de facebook van Kimmie A, hij dacht dat ik het was, dit liedje had doorgegeven... Zo van: misschien kent je zusje dit nog niet... grappig he!

L.O.V.E Y.O.U!! MUCHO MUCHO

anna

wat een verhalen helemaal te gek en al dat lekkere
eten geweldig nou ik zie je volgende week een hele goede reis en een dikke kus xxxxxxx
groetjes anna

Rita

oh oh oh.......
ik heb ook even op Youtube naar the Proclaimers geluisterd........ ik dacht al...smaken verschillen...maar nu snap ik um...hahahahaha...... die Michael toch....
en by the way Ray Ray van Vette Freddy moet je ook van houden......
lieffie geniet nog van je laatste australische dagen...dikke kusssss

djazz

heey chanoutje!!!

wooowww wat een leuk verhaal weer
ik ben wel blij dat je weer bijna terug komt!!

houvanje xxxjes djazz

Maria

Even een triviantje voor de muziekfreak: Four Seasons in one day van Crowded House gaat over het "geweldige"weer in Melbourne. Kan niet wachten om je te zien!! Dikke kus Maria xxx

Maxime

Wat een super leuk verhaal weer :) Echt lachen! Je komt al weer bijna terug! Geniet nog ontzettend van de laatste dag!!

Ik hoop dat ik je gauw zie en dan ook alle foto's kan bekijken :D

Dikke pakkerd!

Didier

He Chanou! Leuk... haha. Tot in Nederland. En zou je volgende keer als je de naam niet weet, het in het Nederlands erbij willen zetten... ik (ouwe belg) was aan het zoeken naar het liedje 'don't know the name' van Empire of the Sun... haha
Liefs, Didier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!