chanou.reismee.nl

Dolfijnen op zee gezien: zo bijzonder!!

Lieve koukleunertjes met hopelijk een Elfstedentocht in het vooruitzicht....

hier weer even een verhaal van de crazy girls uit Australie, nou ja wij zijn niet echt altijd crazy, maar vooral de dingen die we meemaken oh oh oh....

Op dit moment zijn wij alledrie nog in een bepaalde extase, want een half uurtje geleden hebben we gewoon voor het eerst in ons leven!! dolfijnen in het wild zien zwemmen EN ik heb het op camera vastgelegd WHOOHOOOO!! Het is zo'n bijzonder gevoel als je deze lieve beesten ziet zwemmen en springen (we hebben dus gewoon ' de sprong ' van twee vriendjes/zusjes/broertjes/lovers who knows?' in ons bezit. We zijn er echt helemaal vol van!

We verblijven sinds gisteren op een camping in Byron Bay. Dit is een heel klein plaatsje met amper 10.000 inwoners (en 30.000 toeristen hahaha, grapje van Kim) Het is hier crowded (voor de oma's, dat is druk, veel mensen) bijna alles op loopafstand en liften is hier heel gebruikelijk. Wij hebben al een xtje twee lifters opgepikt om ze te droppen in het stadje van Byron en ja ja nog steeds helden op sokken, maar nu ECHTE stoere: wij hebben zelf ook al gelift. Nu denken jullie, oh zouden jullie dat nou wel doen?? Het gaat als volgt, je loopt op de weg, ziet iemand aan komen rijden, zegt niks en stapt gewoon in! Zo gaat dat hier....hahahah geintje, ' hi there, are heading to the city?' ' Yeah girls, just bump in the car' haha giller he!
Om jullie een visueel beeld te geven van hoe geweldig Byron Bay is, een paar ingredienten (weet niet hoe de puntjes hier werken) komt ie: surfen, oneindig mooi strand, openbare barbecues op grasveldjes aan het strand, happy people, heerlijke koffie, leuke kleding, veel te leuk!!. My love, darling, no worries, hi mate vliegen nog steeds in het rond en de geweldig relaxte sfeer die hier hangt is gewoon heerlijk! In Australie gebeuren zoveel spontane dingen voortkomend uit gastvrijheid, vrolijk in het leven staan en vertrouwen. Dingen die het leven bijzonder maken en je doet denken ' Ok mate, no worries, life is great!' Om een voorbeeld te geven van deze spontane acties, het begon met afgelopen zondag. Wij vertrokken uit Brisbane met de auto om het zonnetje op te zoeken, want ook Brisbane was zaterdag alleen maar regen, met af en toe een zonnestraaltje. Zwemmen in de buitenlucht en uberhaupt nadenken over welke bikini je van de vier (ik weet het belachelijk, maar kan niet kiezen) aan zal trekken, zat er voor ons helaas nog niet bij....Ok dan op naar de zon! Kim heeft inmiddels haar tijgerskills achter het stuur weer hervonden en rijdt zoals verwacht door mijn woordkeuze: als een tijger!!! Op de rit wat op te leuken hebben wij een spel bedacht: raad het nummer dat op de radio wordt gedraaid. 2 punten bij artiest, 2 punten bij alleen titel van het nummer en 5 punten als je beide in 1 keer weet. Ik hoef natuurlijk niet te zeggen wie er aan kop staat hahaha, het is een erg leuk spel.
Ok terug naar zondag, omdat het weer opnieuw tegenviel besloten wij om naar Seaworld te gaan. Dit was erg leuk, super mooie vissen gezien en een mooie dolfijnenshow. As en ik zijn nog als echte bikkels in de twee speedy conzales attracties geweest: een achtbaan mega hoog (op het hoogste punt, dacht ik echt bij mezelf waarom doe ik dit ook alweer?), maar uiteindelijk stonden we binnen exact 1 minuut weer buiten onze wagentjes haha. De attractie waarin je naast elkaar op een jetski zit en echt super hard vertrekt vanaf de basis was wel heel cool! Als ik iets heel leuk vind en ook een beetje eng dan meng ik deze twee emoties gewoon, dus ik gil heel hard en tegelijkertijd lach ik nog harder hahaha.

Na Seaworld hebben wij voor de tweede keer die dag een kopje heerlijke koffie gedronken, we zouden rond donker in Byron Bay aankomen en dachten ach joh accomodatie regelen we daar zo even. Dat viel even vies tegen. Byron is iets populairder dan wij in eerste instantie dachten en na bij zo'n 12 motels/hostels het bordje ' No Vacancy ' te hebben zien staan begon de moed toch aardig in onze schoenen te zakken. Het werd donkerder en donkerder en ik was even bang dat de helden op sokken in de auto moesten gaan pitten, liggend bovenop onze waardevolle spullen hahaha (wel voor een politiebureau had Kim al bedacht, want ja wat zou daar nog toch gebeuren he?! ;-) Vervolgens bij een van de laatste pogingen in een dorpje verderop Lennox Head, reageerde een serveerster van een restaurant waaraan ik vroeg of zij toevallig nog een hotelletje wist heel droog ' Well you girls could stay at my place, for a little amount'. Deze blonde meid heet Stella en woonde 1 minuut verderop (waarom zij met de auto naar haar werk ging is mij nog steeds een raadsel) Ze wilde even zien hoe Kim en Astrid eruit zagen (met de meest lieve gezichtjes uiteraard! showden wij onszelf en moesten vervolgens een half uurtje op haar wachten ' Volgens onze klok was het 21 uur (niet meer wetende dat de tijd buiten Brisbane Zuidelijker een uurtje verder gaat! Jullie begrijpen alle eettentjes waren dicht. Nu hadden wij de lunch die dag door alle visjes in Seaworld ook al overgeslagen. Kim haar ' Oh Sir, do you please have some left-overs for us' werkte helaas niet....gelukkig was er nog een Chinees open (wat ik op dat moment ineens een heerlijke keuken vond, zo vreemd...)
Aangekomen bij Stella bleek de stofzuiger niet in haar voca voor te komen of ze wist gewoon niet hoe hij werkte....ze had een kat (altijd fijn even knuffelen) het was dus een beetje smoezelig huis. Natuurlijk waardeerden wij het gebaar onwijs en genoten op een smelly way manier evengoed van haar huis. Ze had heerlijke muziek opstaan, dus musicaddict als ik ben gelijk even wat Nieu-Zeelandse artiestennamen opgeschreven :-) Stella ontwerpt haar eigen sieraden, geeft Yoga les is een beetje spiritueel en heeft fel blauwe ogen, ze bleef maar zeggen ' oh you are so kind and I'm so glad I could help you, we must meet again' daarnaast stelde zij Monica alias Kim gerust door te zeggen dat het bed waar Kim en As in gingen slapen geheel schoon was, alleen haar zus had er een nachtje in geslapen. Nou ik denk eerder dat het zusje een nachtje op het strand had geslapen en de korrels in bed heeft gedumpt, want de Kim-bed-check zorgde voor een ' oh jee, er ligt hier zand, heel veel zand, ik lig OP het bed' hahaha. Jullie begrijpen ze heeft als een mummy geslapen. Om nog even te zorgen dat onze spullen niet onder de kattenpis terecht kwamen (Ned geur is natuurlijk heel vreemd voor zo'n beest) ging Charme de kat gelukkig buiten op een bedje liggen....
Ondanks de smoezeligheid van het huis is het natuurlijk heel erg bijzonder dat mensen zo gastvrij en lief zijn voor compleet vreemden, wellicht hebben wij fijne aura's om ons heen hangen, want het geluk is aan onze zijde deze vakantie: wilde dolfijnen gezien vandaag, 30 dollar te veel terug gehad van de camping, gratis parkeren onder het hotel van afgelopen weekend wat normaal 15 dollar kost, in Seaworld lopen en over een schildpad praten, omdat Assie deze zo leuk vindt en ja hoor daar verschijnt ineens een mega schildpad van zo'n 1,5 meter....bijzonder!

Ok waar was ik gebleven, maandagochtend Smelly Stella verlaten en opnieuw naar Byron gereden om daar een verblijfplaats te vinden. Na wat zoeken eindelijk een leuke camping waar wij in een cabin konden. Oh ja een leuk detail over Astrid als zij iets heel leuk vind, blij is of opgelucht over iets dan doet zij dat leuke heupbeweginkje van de Jan Smit modeshow en roept er een ' whoooh' bij. (voor uitleg of voordoen, vraag het lieve Djazz)
Eenmaal binnen hebben wij gelukkig Kim bij ons die als inspector gadget alle hoekjes inspecteert en ja hoor daar kwam weer een ' Oh jeetje....er zitten hier allemaal mieren, nou hier ga ik dus niet slapen, even naar het receptie mannetje lopen' binnen 5 minuten hadden wij een andere cabin en (geluk aan onze zijde) een twee keer zo'n mooie en schone cabin voor dezelfde prijs: heerlijk! Vanavond gaan we op onze camping wederom (uitleg hierover volgt zometeen) een wit wijntje drinken onder de sterrenhemel en barbecuen.
Want gisteren hebben wij namelijk onze eerste dag in onze bikini op het strand gelegen en in de zee gezwommen, de golven zijn hier mega (zo jammer dat we NOG NIET (altijd hoop blijven hebben) goed kunnen surfen) Na wat mensen te hebben afgelegd kregen we ineens oogcontact met een paar Italiaanse jongens verderop, dit bleken Gabriel, Alessi, Oliver en Valentino. De laatste was een erg leuke verschijning die dacht mij te kennen uit Italy (wellicht gewoon een deja-vu), ze waren trouwens allemaal geen weggooiers. We raakten met elkaar aan de praat en het was gelijk heel gezellig, Astrid en Kim gek doen alias the little actrices (regelmatig worden de Belgen uit de kast gehaald en met name een aflevering van Jambers passeert de revue, denk aan Kim die in een kast gaat staan en zegt ' Overdagggg is zij een blablabla en ' s nachts komt zij uit de kast als een blablabla ' wellicht moet je er bij zijn...Tijdens de conversatie met de Italian guys werd het accent van stereotype Mario de pizzakoerier nagedaan, Kim is zelfs Amsterdams in het Engels gaan praten en heeft Andre Hazes aan ze laten horen. We besloten dus dat het wel gezellig zou zijn als we met elkaar zouden gaan eten en om de Australische sfeer erin te houden: barbecuen, wijn, relaxte sfeer onder een sterrenhemel. Het was zo'n leuke avond, eentje om te koesteren met elkaar! De jongens trekken nog verder door voor een paar maanden, dus het zou leuk zijn als ik ze nog ergens zou kunnen ontmoeten en we wat tijd met elkaar doorbrengen, who knows....

Ik hoor net van mijn lieve sister dat we ons hostel hebben omgeboekt naar een leuk hotelletje in Sydney voor vijf nachten met een zwembad op het dak ' whoohoo'. Ze laten mij gewoon het hostel bedrag betalen, dus dat is natuurlijk helemaal te gek en lief!

Lieve schatten, de barbecue roept ons en ik moet zeggen dat ik wel zin heb in een wijntje, het is zo'n warme dag geweest, dat je nu gewoon zeker nog tijd 's nachts in je jurkje kan lopen, wat een straf he....In Amsterdam gewoon -15, mi gaddo wat een gekke gewaarwording, terwijl wij hier in hartje zomer leven.

Wij zouden het trouwens wel jammer vinden om de Elfstedentocht te missen na al die jaren van afwezigheid, maar wij gunnen het een ieder natuurlijk heel erg (we moeten natuurlijk geen allures krijgen hier in Australia haha) Dat zou toch te gek zijn in Ned, wat een belevenis, lekker met een koek en sopie (heet dat zo?) Nuon zal ook wel blij zijn ;-) haha

Ik spreek jullie snel.

Liefs en kus Chanou

Reacties

Reacties

yony

JA ik ben de eerste reageerder op dit bericht! Hiep hoi, en dat is dan het enige waar ik blij om ben want als ik jouw verhalen lees chou, dan ben ik best een beetje jaloers op dat mooie weer en mooie verhalen WAUW!!!! Hoe hoog zijn de golven dan? whoei ik zou ze vet graag willen zien!! Misschien ooit..
Anyway heb je net gemaild en ga vrijdag richting the mountains voor een stukje sneeuwplanken. Totaal opposite van jouw omgeving!
Dikke koes en tot je volgende verhaal!!

Loes en Ralph

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Wat een verhaal zeg, en tof van die dolfijnen. Jullie maken toch wel wat mee daar hoor, zomaar bij een wildvreemde gebruik mogen maken van haar huis (echt te gek). Maar Chanou, als je straks nog alleen bent, ga je wel goed oppassen he wat en waar je gaat slapen. Hoor mij nou moeder overste (ben toch ook een beetje ongerust, vandaar). Nu lieve schatten geniet lekker van alles en ik spreek jullie snel weer.

dikke knuf van mij

Bree

Wauw, twee overvolle berichten al in 2009. O ja, eerst natuurlijk een heel mooi 2009 toegewenst, maar een goed begin is het halve werk dacht ik zo! Wat tof dat je dolfijnen hebt zien zwemmen.. En dat spelletje in de auto doet me denken aan de treinreis terug naar huis na Damien Rice.. haha.

Nou, geniet ze nog (want 't is brr hier) en tot het volgende berichtje!

Liefs uit Amsterdam

djazz

heey chanoutje

wat een leuk verhaal
en ja wil je het heupbeweginkje van jan smit moet je bij mij zijn
ik lees wel dat je het erg leuk heb
mis je wel ontzettend hoor

groetjes aan iedereen ook aan de soringende dolfijnen

xxx djazz xxx

Alexandra

Lieverd, had mijn boek uit, en wilde een nieuw boek kopen.
Maar ik wacht nog even, ik geniet van al jouw verhalen. Jouw leesverhalen, is mijn mooiste boek!!
Wat heerlijk om dit te lezen! Geweldig hé, dolfijnen!
Ik ben blij om te lezen dat jullie het zo fijn hebben!
Wat is er nu mooier om zo te genieten in het leven!!
Veel plezier nog, en dikke kus aan Kim en Astrid.

HVJE - (een afkorting van Boyd)

Tantie xxxx

Tassie

Chanou'tje!!!!!!!!!
Im sooooo jalous!! Het klinkt echt te heerlijk! Geniet ervan!!

Marielle

Hey lieve meiden,

Wat een story's zeg!!! Helemaal gaaf...en ach weet je hier VRIEST HET!!!!! 19 GRADEN!!!!!!!
Niet normaal....zo hebben jullie problemen met een slaapplekkie te vinden, heb ik dat met het open krijgen van mijn auto...heb een half uur staan krabben en moest vanuit de achterdeur naar voren kruipen en toen proberen de voordeur voorzictig open te krijgen!! wha wha... geef mij dan maar "zonnetje"....

Nou meiden...ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal!
Dikke knuffel Jel

Reinier Paping

We hebben de redens al ondergebonden! Al wil het Noorden minder koud zijn als het Zuiden. Maar een leuk verhaal was het weer! Als ik met mijn zwarte tenen zit, dan heb ik wel behoefte aan dit soort zonnige verhaaltjes.

Oant moarn,
Reinier

danny

super leuke blog weer;)
en heb weer lekker wat leuks te lezen gehad op deze koude dag :P
wel geinig wat jullie allemaal mee maken :) groeten aan astrid en kim ook.
kus

lideke

hier een berichtje van een trotse oma, roos is gisteren 6 januari geboren en weegt 7 pond en 50 cm. ze heeft pikzwart haar en een hele bos.ik ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben. lekker met het mooie weer en wij maar in de kou, nou geniet lekker ervan en ik lees jullie ervaringen dikke kus lideke

Maria

' whoohoo': zo leuk vind ik jouw verhalen!! Denk het heupbeweginkje er maar bij hahaha x

boyd

hee super nicht;)
Als ik al die verhalen zo lees en bekijk zie ik dat juliie heeel veeeel plezier hebben en genieten.
Super die dolfijnen;)
maar ja lekker weer zeker daar hier is het gewoon aan het vriesen:S
maar spreek je snel als me moeder julie gaat bellen dan ben ik er ook wel praat ik ff lekker bij met me nichten;)
na nog suppperr veeeel plezier

xxxx je neefje xxxxx

kelly (collega van riet)

Hey! Wat een verhaal zeg! Leuk om te lezen...Mocht je nog langs Griffith (een minidorpje tussen Sydney en Melbourne in vlakbij Canberry) gaan, daar woont een vriendin van me, misschien kan ze onderdak regelen voor jullie...Enne kijk uit voor die Italianen, mijn vriendin is dus ook al een jaar daar vanwege zo'n gast :(
Nou, heel veel plezier daar en geniet ervan!

Dave

Hartstikke leuke verhalen Chanou.
Groetjes Dave

Jerney

Ik geniet met jullie mee Chanou!
Heel veel plezier daar!

Je bent een gezellige schrijver, ik heb eigenlijk nog een hoop te doen, maar blijf lezen, zo leuk schrijf je!

Liefs Jerney

paul

ik hoorde van mijn ouders en van jern dat ik het 'even' moest gaan lezen,omdat je zo leuk schreef. je schrijft inderdaad heel leuk en ik geniet van de verhalen. veel plezier nog opje vakantie,blijven typen en kijk uit. gr aan kim en martijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!