chanou.reismee.nl

Verliefd op Australie!!!

Hi there sweet people,

8 dagen geen beschikking gehad over internet door onze drukke, gezellige agenda, jeetje niet internetten dat voelde zelfs een beetje als afkicken (gekke maatschappij eigenlijk)
Nadat ik jullie de laatste keer achterliet met het visuele beeld van een zonnetje, barbecue, op blote voeten door het zand en gras lopen, leuke zonnebril op ons koppie en mooie foto's maken...staan de zaken er deze keer ietsje anders voor....Om een lang verhaal kort te maken (ja zelfs ik kan dat ;-)
- Ik ben door een wesp gestoken onder m'n voet, dus jullie begrijpen ik ben iets alerter op m'n blote voetjes
- de lens van m'n camera is gebroken, nadat ik een koala in een veel te hoge boom probeerde te fotograferen....op dat moment belandde er namelijk een of ander raar, GROOT zwart beest op m'n hand en in een veel te paniekerig, hysterisch gevoel van what the f*ck zit er nu op me, sla ik het van me af...helaas met m'n camera er bij: lens/zoom gebroken. (gelukkig heb ik al m'n foto's wel nog)
- als ik het toch over beestjes heb, dan mogen de muggen uiteraard niet ontbreken....zij dachten laten we deze dame anders even 12 keer op haar rechterarm/schouder steken en voorderest ook nog wat andere plekken pakken :-(
- tot slot mag met een zonnig klimaat een fijn zonnebrilletje niet ontbreken en ijdel als ik ben heb ik er twee meegenomen vanuit Hollanda....(je draagt tenslotte toch verschillende stijlen qua kleding) De eerste ben ik ergens onderweg verloren in een dorpje (God knows where it is now) en de reserve om hem zo maar even te noemen, daar brak het pootje van af de volgende dag....Gelukkig vallen bovengenoemde zaken volledig in het niet bij het fijne gevoel dat Australie je geeft als je hier bent. Ik hebinmiddels mijn oude camera opnieuw gekocht (nieuwer model met meer dingetjes) in een parelmoer roze kleurtje en ik kan dus mijn sc kaartje plus extra gekochte batterijen vooraf gewoon blijven gebruiken: ideaal dus!Hopelijk kan ik mijn camera opgeven aan mijn verzekering.De muggensteken verdwijnen en ach het alerte betreft beesten zal ik ongetwijfeld m'n hele leven houden...haha. Een nieuwe zonnebril (2,50 euro een hele blitse, ikwil tenslotte toch graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten) is inmiddels ook in depocketEN het shoppen kunnen we soms niet laten, het zijn echter 'backpack' prijzen, ik heb vandaag 5 jurkjes gekocht voor 55 euro,goede kwaliteit(hoe dat kan voor die prijs is mij een raadsel) en ze zijn enig!The two other girls zijn ook erg goed geslaagd!

We zijn vanaf dinsdagavond t/m zondagochtend in Sydney. Mijn indruk van deze bruizende stad is al erg positief. Wel heeeel druk, wat een mensen en een verkeer, de stad leeft aan alle kanten, maar er hangt hier zo'n goede vibe, dat ik zeker weet dat we ons hier de komende dagen heerlijk gaan vermaken. (we hebben daarnaast ook een super hotel midden in het centrum met een zwembad op het dak, sauna en zelfs een ipodwekker/speakers, oftwel ongegeneerd meeblehren met John, Ray, Alicia, Skunk, Kings of Leon, the Peppers and many more....) Oude en nieuwe bouwstijlen wisselen elkaar hier om de 10 meter af en dat geeft erg mooie plaatjes.We hebben een pas gekocht zodat we van al het openbaar vervoer zowel op de weg alsop het water, gebruik kunnen maken. Ideaal, het voelt net alsof het gratis is hahaha.

Gisteren zijn we vanaf het Hotelde mega lange winkelstraat George Street afgelopen (in Australieisin bijna ieder plaatsje wel een George,Margaret of Ann street te vinden, onzetom tom in de hoofd moet zich dus niet vergissen met 'Bij Ann street naar links, want dat was bijv in Brisbane onze thuishaven...) om daar aan te komen bij de haven...dat was zo een tof gevoel om daarop het Opera Houseen deHarbour Bridge af te lopen, mooie foto's gemaakt en je voelt je echt rijk als je daar loopt. De uitzichten zijn hier sowieso heel bijzonder door de natuur, de dieren enmet de vriendelijke, warme mensen er bijblijven we maar tot de conclusie komen dat Australie gewoon super is!! Wij voelen ons hier alledrie echt fijn en thuis.Het Rabobank kantoor in Sydney roept Astrid in haar hoofd ' Himy love, come work here next fall...' en ik moet bekennendat een leuke job voor een tijdje mij ook niet verkeerd in m'n oortjes klinkt. Kim is ook (nog steeds) verliefd op Australie en volgens mij hebben weallen wel het gevoel dat we hier nog eens terugkomen, god knows when and where. Tuurlijk speelt het 'vakantiegevoel' van nergens aan denken en alleen maar genieten ook mee dus een emigratie zal er niet snel van komen, een leuke, lange periode werken echter wel denk ik zo. Gisteren dus de ferry genomen naar ManlyBeach, een boottrip van ongeveer een half uurtje.Je kunt hem vergelijken met het pondje bij Noord achter Centraal Station, maar danwel even vermenigvuldigen met 20 hahaha. Op de bootstonden Kim en ik even te poseren voor Astrid haar camera vanaf een dek er boven. Kim ging eventjes gek doen en zei ietsvan ' come one met de picture, want ik sta hier een beetje voor lul' waarop eenNederlandse jongen zei 'maakt ons niets uit hoor' nou die opmerking zorgde voor een hele leuke middag, avond en nacht inde kroeg/club samen. Het was een groep vanzes, Floris aardige jongen uit Amsterdam, een stelletjeAnnelies en we noemen hem voor het gemakPaul (geen idee meer namelijk) en een homo-stelletje Frans en Brian(de nieuwebuddies vanKim, de afspraken voor deKaraokebar in Amsterdam zijn al met ons gemaakt en ook het1-malige winnende Songfestival liedjeDing a Dong werd uit volleborst ten gehoregebracht door deze twee lieverds en Kimmie en As. Brian is een soort Kim: gek, lief, grappig en heel gezellig, Frans is iets rustiger en ook heel lief.Een avondje met hunstappen is dus een heelgezellig vooruitzicht.(Voor de muziekliefhebbers onder ons,ophet moment dat ik dit type heb ik op mijn Ipod Raphael Saadiq 'Love that girl'op staan, heerlijk in de soulstemming, zomerse kleding aan endankbaar zijn dat wij dit gewoon allemaal kunnen doen in ons leven:even een paar maandjes op reis :-) Vervolgens was er nogPB (Pieter-Bas) n Amsterdammer die nu zo'n 15 maanden in Sydney woont en ons twee clubs heeft laten zien, waar vervolgens 3 man en een paardenkop zaten dus we moesten het toch van onze eigen inbreng en gezelligheid hebben.We hebben ons echter laten vertellen dat het naOud&Nieuw de eerste maand altijd vrij rustig is doordeweeks in de clubs/bars dus het weekend belooft onsmassa's met Australische mensen (altijd gezellig). Wat ookheel leuk is, is datwemorgen enwellicht ook zaterdag eenAustralischekennis van mij Luke gaanzien, gezellig wat drinken en hij laat ons wat dingen in Sydney zien. Via Facebook (een soort internationale Hyves) hebben wij weer contact gezocht na 5 jaar en liet hij weten dat ik hem evenmoest bellen als ik in Australie was, well here I am!! Ik heb sinds gisteren een Australisch mobiel nummer ommijn nieuwe buddies (waar ik er tijdens mijn backpack tijd ongetwijfeldnog meer van ga ontmoeten) goedkoop te kunnen bellen, dus vandaag even gebeld met hem. Dat is zo'n giller, ik heb die hele jongen 5 jaar niet gezien/gesproken en het leek net alsof ik hem gisteren nog aan de lijn had. Back to yesterday:Manly Beach was erg leuk, met die hele groep mensen dus opgetrokken, samen eenCorona gaan drinken bij een luxe terras/barin de haven, ondergaande zon voor ons neus en daar ook lekker blijven eten. Vervolgens de ferry terug gepakt en detrein (we stappen voor ons hotel uit: top!) en opgetut voor een avondje stappen in deIvy (een vrij nieuwe club met een hoge Jimmy Woo uitstraling qua luxe, maar een stuk leukere mensen) Van tevoren had Floris ons wijsgemaakt dat we echt niet op slippertjes binnen zouden komen. Aangezien wij de Birkenstockmeiden zijn deze vakantie, poepten wij toch een beetjein onze broek toen wij de ingang van Ivy naderden....We hadden ons echter heel leuk aangekleed en dat bevestigden wij nog even toen wij voor ons op de trap twee meiden zagenlopen met dan wel nette schoentjes aan, maar verder weinigpoespas. Een opmerking als ' nou we zien er toch wel een stuk leuker uit dandie twee meisjes voor ons ook al hebben we slippers aan' konden wij niet laten.....Eenmaalzonder problemen binnen te staanen op weg om onze nieuwe Ned vrienden op te zoeken, stonden daar ineens de twee bovengenoemde zonder poespas meisjes ook handen te schudden met hetzelfde groepje...oeps...De uitdrukking ' ik kan wel door de grond zakken' was hier wel op z'n plaats haha.De stadsmeisjes moeten soms dus iets beter nadenken voordatze praten. In de taxi was trouwens ook weer een dolle rit, wantwe hadden de camera bij ons en lKim heeft haar wilde, maar oh zo leuke manier van filmen helemaal ontdekt EN laat nu net ' Kings ofLeon ' metUse Somebody op de radio van de taxikerelbeginnen ' oh sir this is our vacation song canyou pump up the volume'endaar gingen we hoor ' you know thatI can use somebody'...de songtekst verloor al snel de aandacht van Astrid, wantnaast Kim stond een flesje waarvan de inhoud erg deed denken aan de gele stroom dieeen ieder van ons dagelijksproduceert....'Uwhhh dat brengt hij morgen vast naar de dokter' Jullie begrijpen we hebben een hoop lol.

Ik zal die meiden nog gaan missen straks twee maanden. Ik denk dat ik namelijk best begrijp hoe knuffelbeer Ruud zich heeft moeten voelen, nadat hij na zo'n lange tijd uit het Big Brother huis kwam en al zijn maatjes ineens moest missen. Nu zijn deze paar weken natuurlijk niet vergelijkbaar met Ruud en Bart (laten we de winnaar van BB1 ook nog even 1 extra minute of fame geven) hun tijd in het huis, maar toch je inleven in een ander is altijd goed....hahaha. Als ik terugkijk opafgelopen week zijn er zoveel leuke dingen gebeurd enhebben we zo'n bijzondereeiland ervaring gehad.Door de vele centjes die ik van heel veel lieve mensen heb gekregen kan ik deze trips boeken, dus hoecool is het dat ik dat cadeaugeld besteed aan mooie eilandbezoeken.Eigenlijkwordt alles besteed aan mooie dingen. Dusiedereen nogmaals echt ontzettend bedankt daarvoor!!


Eilandtrip @ Fraser Island: Wij zijn vorige week donderdag vertrokken van het lovely Byron Bay richting het Noorden. Om 8 uur zaten wij in de zilveren tijger (dit is voor ons doen echter HEEL laat, want tegenwoordig hanteren wij tijden als 5.30 uur beginnen met rijden...uitleg volgt dadelijk) We hadden een trip geboekt naar Fraser Island. Dit is een magisch eiland waar wij twee onvergetelijke dagen hebben gehad... Vanaf Byron dus via Noosa (een leuk, klein badplaatsje, waarschijnlijk ligt daar ergens in de buurt mijn oh zo coole zonnebril, dus zo leuk is dat badplaatsje eigenlijk niet meer haha...) naar Hervey Bay gereden. Alles was top geregeld door onze eigen reisleidster alias de Limburgse zangeres waarvan haar songteksten door ene miss Perry zijn gestolen....dit is weer een of andere sketch van mijn lieve zus die jullie ongetwijfeld nog op de videocamera zullen terugzien (deze dame is zo gedreven met acteren dat ze haar sketch zelfs tot aan de toiletten door blijft spelen (denk aan ik die op de wc zit en er ineens een kop van Kim boven de deur verschijnt met de zin (lees het als een Limburgse) ' ik was nog helemaal niet klaar met mijn verhaal, het ging dus zo en zo en zo...' Deze vrouw is toch ongelofelijk gek!

Back to business, vanaf Hervey Bay namen wij de boot naar Fraser Island. Daar aangekomen werden wij opgewacht door onze reisleider alias chauffeur van de grote bus 4wheeldrive ineen, van de komende twee dagen ' Cameron'...een geweldig, enthousiast, grappige vent die ons naar alle mooie plekken op het eiland heeft geleid...met zijn dosis humor, enthousiasme en ongelofelijke kennis over Australie heeft hij de trip echt een stuk leuker gemaakt voor ons, dan de soms suffe 'rangers' bij andere groepen die we zagen....Voor jullie info en imagination: op dit eiland zijn alleen maar zandwegen, 6 van de 10 meest giftige slangen leven hier, dingo's (wilde honden die mensen zouden kunnen aanvallen, maar als je ze in het echt ziet, lijken het net magere hondjes) en een eindeloos mooi rainforest, kreekjes waar je in kan lopen/zwemmen, de eyecatcher van Fraser Island ' Lake McKenzie' in dit meer kun je zwemmen en jezelf plus je sieraden scrubben met het zand en het gaat glimmen en wordt zacht!!! en last but not least 70 km lang strand zonder behuizing...Jullie begrijpen dat dit geweldig was! Al het bovengenoemde hebben wegedaan of gezien (de slang bijv) Heel cool om allemaal mee te maken en te zien, maar de momenten er na ben je toch een stuk huiveriger tijdens een leuke wandeling in de 'booshboosh'. Vandaag trouwens een megasping van zo'n 8 cm gezien die onder een rok van een dame op ons terras was gekropen(hij bijt wel, maar je wordt alleen ziek, je gaat niet dood hhmmm) hijis dood getrapt, maar zijzatdaarna helemaal te shaken. Iken die twee meiden zeker ook, hadden het hele terras bij elkaar gegild als het ons was overkomen. Onder je rok op je been, daar moet jetochniet aan denken....


Van Fraserisland hebben wemooie foto's enwe zijn ook op een hoog punt op een rots genaamd Indian Head geklommen en als je daaruitglijdt dan is het finito, maar wij zijn natuurlijk heel voorzichtig enklommen voor de foto naar heteindpunten heeeel snel weer terug hahaha.Ook hebben wij hier ons Ierse vriend ontmoet: Peuric, een automonteur met als hobby 'boer zijn op het land' de schat woont nog bij z'n 71-jarige moeder op de boerderij en wilde in een reis van 7 maanden de hele wereld afgaan, zodat hij vervolgens oud kan worden in z'n durp! Een super intelligente, grappige gozer die volgens mij best wat wereldreizigersbloed in zich heeft zitten, maar voldoet aan zijn plicht om in zijn home dorp te blijven wonen en voor zijn moeder te zorgen. Heel lief natuurlijk, maar volgens mij is teruggaan naar zo'n eenzijdig leven als je zo lang reislustig bent geweest, heel moeilijk.We hebben in ieder geval veel lol met hem gehad en vooral Astridheeft zichflink moeten concentreren, want zij heeft zich een dag langnaast hem in de bus moeten focussen op zijn woorden (Ieren praten snel en binnenmonds, als je migraine hebt vermijd dan Ierse types ;-)

De laatste dag deden we naast Lake McKenzie (mooi is het hier he Daphne?!) ook Lake Wabby aan. Dit was zooo bijzonder! Een wandelingetje (haal tje maar weg) door een stuk bos en vervolgens een kilometerslange zandvlakte opgelopen om vervolgens in de daling van deze vlakte een knalgroenmeer te ontdekken omringd door mooi bomen: WOW!! Kim is natuurlijk als dolle dries keihard van deze berg gerend het water in. Ik ook, maar mijn sprong was toch een beetje te schattig in het water haha. Conclusie betreft Fraser Island: iedereen die door Australie reist: doen!! En vraag naar Cameron!!

Nadat we terugkwamen van deze bijzondere trip besloten wij om na een vroeg nachtje te gaan slapen de wekker om 5 uur te zetten!!!! 5.30 uur zaten deze helden op sokken (ja ja het avontuur blijven wij maar opzoeken) in de auto op weg naar de Blue Mountainis. Om geen tijd te verliezen besloten wij om in 1 dag deze afstand te gaan afleggen. Je moet je voorstellen dat de afstanden hier in Australie gewoon heel groot zijn, dus 'eventjes' ergens anders naartoe rijden is hier niet echt aan de orde. We zijn eigenlijk gewoon eventjes naar midden Italie gereden vanaf Ned. Die meiden hebben het rijden voor hun rekening genomen en ik het filmen tijdens de rit (goede deal ) De rit was heftig en lang (regenbuien, mist en in het donker in de bergen links! rijden, maar we hebben het overleefd, een vos en drie vogels echter niet, zielig...:-( Ze hebben heel goed gereden en toen we eenmaal in de Blue Mountains aankwamen begonnen er voor ons twee spectaculaire dagen....willen jullie weten wat hier precies is gebeurd?? lees dan morgen verder.....hahaha. Ik moet echt stoppen, want we gaan nog even wat eten. Zal ik dan toch een tipje van de sluier oplichten....we hebben inmiddels al een Australisch politiebureau van binnen gezien....(oma's maak jullie niet druk, wij hebben niets verkeerd gedaan, maar we zijn opgelicht en tja damagnatulluknie he!) Tot morgen iedereen.

Liefs en kus en een extra dikkevoordi papa en di mama!

X Chanou

ps: bij deze wil ik mijn nieuwe alias ooit in Aussie woonachtige bezoekers welkom heten, wat leuk jullie berichtjes allemaal!! Ik wil ook de nieuwe trotse oma en opa Liedeke en Frans feliciteren met Roos en Bob en Denise natuurlijk ook. Leuk hoor een (klein)dochter en nog hartstikke bedankt voor de centjes, heel lief van jullie Liedeke!

Reacties

Reacties

Annet & Martino

Hi lieverd!
Wat een gewelige (SUPERLANGE) verhalen! echt heel leuk om te lezen en het klinkt echt allemaal te mooi om waar te zijn!

Hier is het drukte van jewelste, ga over 6 dagen naar Espana met broeder beer in de auto.. dus inpakken en geregel je kent het (-:

Hele dikke kus van ons

Rita

hoi schatje......
wat heb ik weer genoten, gehuild van het gelachen en van emoties.....dat ik jullie stiekum wel een beetje mis....zit hier nu met dikke tranen......
maar heerlijk dat jullie zo genieten van deze droomreis...
dikke knuffels ook Kim en Astrid
bye bye

Mirjam

Lieverd! Geniet van al je verhalen! Ik heb je zojuist ook bijna net zo’n lang verhaal als hier boven gemaild :-).
Dikke kus vanuit het zonnige Frankrijk!

Kim - your one and only sister

Hilarious! Al maak ik het allemaal ZELF ook mee, ik zit hier keihard te lachen. Hoe bedoel je DOUBLE the fun als je met je zusje op reis mag en zij zo COOL schrijft! Het is inderdaad allemaal even heerlijk en gezellig... we gaan elkaar zeker missen.... het is zo geinig, je wordt echt een driepact met elkaar - helemaal op elklaar in gespeeld - en dat is ook al een herinnering voor het leven! Een mooi vooruitzicht!

Veel liefs van mij voor iedereen back in Olanda en net als Chanou een speciale pakkerd voor Rico en mammarita! Toch lekker om jullie over twee weken weer in de armen te sluiten!

Mazzeltje! Kim!

Rita

Nog even dit......
hebben ze daar ook een soort van IJhallen.....want Chanou ...je koffer was al vol...hoe wil je die 5 jurkjes nog meenemen, dan zul je echt wat moeten achterlaten...hmhmhmhmhmhm

Didier

Goh Chanou, ik ben wel benieuwd naar het damagnatulluknie verhaal... haha Veel plezier verder en ik ben benieuwd.

Marielle

Hey Lady's,

Oooh man wat heb ik weer in een deuk gelegen!!
Echt Chanou je schrijft echt geweldig...!!!

Zal idd wel spannend zjn als Kim en Astrid weer terug naar huis gaan. Maar volgens mij komt dat wel goed met je daar....ik blijf je volgen!

Ook hele dikke kus voor Kimmie!!

Liefs Jel

djazz

heey chanou

wat een leuk verhaal weer
ik miss je echt sssuuuuuupppppppeeeeeeeerrrrrrr erg
nog bedankt voor je krabbeld
sterkte met je voet pas goed op he voor wespen!!!!!!!!
groetjes aan iedereen

hou van je xxx djazz xxx

Karin

Zo leuk weer om te lezen ..... wat een avonturen weer .....en mijn complimenten je schrijft echt harstikke leuk Dame .....
Nou zal me benieuwen hoe het avontuur verder ging ... opgelicht humzzzzzzz das minder he .....
Ik geef jullie een lieve knuffel ennehhhhhhhhhh **Geniet** liefs van Tante Karin ....

Karin

Oja wanneer komen er wat foto's op te staan ook???????????????????????????????????? erg nieuwsgierig ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Smile .....

oma mars

Lieve schatten wat een verhaal.Nog veel plezier. Veel groetjes en een dikke kus. van oma.

Rico

Prachtige verhalen,aan de korte kant(hahahaha)
Ben nieuwsgierig naar Miamivice verhaal uit Australie.
Mis jullie wel.

Pappa

Alexandra

Hoi Schattie,

Mam belde,...( ja echt -hahaha) en vertelde van je superverhaal. Ik moest, (ook al was het laat) het verhaal lezen. En inderdaad.....lachen, gieren, brullen!!
Wat had ik er graag bij willen zijn! Wat een avonturen!

Maar ook een gemis....een gemis van twee lieve schatten, en een lieve vriendin!!!

Jullie genieten, en dat is het belangrijkste!!

Love you!!
xxxx Alexandra xxxx

Lexie Flexie

Ik heb het hele verhaal in 1 ruk zonder adem te halen of met mn ogen te knipperen doorgelezen! Leef echt met jullie mee! Leeeuukk!!

Anita en Harold

Lieve Chanou,

hier Aniet en Harrie. Wat een belevenissen weer zeg!
We zijn benieuwd hoe het nu met je muggenbulten gaat. Kijk goed uit.

Veel liefs van ons

Kim

Lieveling!

OHOHOH, wat een spectaculair verhaal weer. Wil je zo graag weer spreken. Had je vannacht rond 1uur een paar x gebeld, maar helaas kreeg ik je niet te pakken! Vandaag ga ik naar Dortmund dus dan is het wat lastig om je te bellen. Denk dat ik het zondagavond laat nog eens probeer, of misschien zondagmiddag rond een uur of 1 ?
We zien wel..
Kijk goed uit! Hele dikke kus en knuffel ook voor Kimmie en, hoewel ik Astrid eigenlijk niet ken, ook voor haar natuurlijk..hahaha!

Love you schat!

Ps. ''Die leuke job voor een tijdje'' laat je nog maar even hoor ;-)

Maxime

Hahahaha :D Wat een geinig verhaal weer! Heb enorm gelachen!! Ik ben benieuwd naar het politiebureau-verhaal. Fijn dat jullie zo genieten, ik zou zeggen blijf zoveel genieten :)

Heel erg veel plezier nog! Dikke pakkerd voor jullie, x Fiem

oma mars

lieve schatten Ik hoorde van Rita dat jullie het nog steeds heel leuk hebben.Veel plezier bij het tennis. En de groeten aan Martijn.Wens hem veel geluk.Dikke kus van jullie oude oma.

oma corina

wat een leuke fotos ik geniet van het verhaal ik hou er zo vannnnnnnnnnnn ik mis jullie dikke knuffel oma dag schatjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!