chanou.reismee.nl

Koffie met Federer @ Australian Open :-)

Hello again,

iets later dan beloofd het oh zo spannende verhaal van de Blue Moutains en de Australische politie....nou ja als er degredaties zijn in spannend dan heb ik er nog eentje voor jullie....het feit dat ik nu gewoon met m'n Competitor guest pass backstage (noem je dit op toernooien ook zo of ben ik gewoon too much into music?!) achter een inimini laptop zit op de Australian OH MY GOD Open!!! vind ik toch eigenlijk een stuk leuker om over te schrijven. Het is echt ongelofelijk. Kim en ik hebben gewoon dankzij Martijn zijn stinkende best en tennisvrienden van hem een 'backstagepas' t/m 26 jan, dus de zusjes Lammertse (je zou bijna denken dat we zelf ook zo de baan op gaan spelend tegen de zusjes Williams) plassen op schone, nette, nooit te hoeven wachten, Australian Open toiletten, we halen hier onze koffie, heerlijke broodjes en omdat we nu toch aan de allures van 'backstage' gewend zijn laten we ze ook nog even toasten (slim natuurlijk, want dan sta je extra lang te wachten en is de kans groter dat een grote speler of speelster ook een broodje komt bestellen. Om de tennisliefhebbers onder ons nog iets meer te laten genieten van dit gegeven: eergisteren zaten Kim en ik heel nonchalant (want we moeten hier rondlopen alsof we er horen en vooral niet te lang staren en al HELEMAAL geen foto's maken en eigenlijk gewoon geen enkele spier vertrekken als je zoals ik vanochtend op 1 meter afstand langs Venus Williams liep (6 koppen groter dan ik, hoe bedoel je ik ben een kleine opdonder) vanmiddag met m'n getoaste sandwich geen voorrang kreeg van Nadal (ik maak geen geintjes) om als eerste door de deur te gaan. Ik zei nog heel stoer ' hey ladies go first he' , maar deze man schijnt geen engels te spreken dus ik had eigenlijk van alles kunnen zeggen haha. Het mooiste moment tot nu toe is koffie drinken met Federer....nou ik dik het nu ietsje aan, want we zaten aan verschillende tafels en spraken geen woord met elkaar, maar het voelde TOCH alsof we samen een bakkie dronken ;-) Het ging namelijk als volgt Martijn had Kim enmij getipt dat Roger aan het eten was met zijn familie en staff, dus wij heel nonchy (ja ja we houden de afkortingen, omdat dit hier stoer is in Aussie land er nog steeds goed in) een koffie drinken op he terras. R zat binnen en naast ons buiten zaten twee jongens aan een tafeltje te kletsen....laten dit nu net twee van de staffmembers zijn!!! Oh my god dus hij komt gewoon even door de deur leunend iets tegen hen zeggen en nog geen 30 sec later besluit meneer Federer om even een praatje te maken...nee niet met ons!! wij waren al in gesprek met Djokovic hahaha geintje....dus ik zo tegen Kim ' oh nee hij komt naar buiten, oooh ik kan wel gillen zo cool vind ik het'. Het is heel apart, maar je voelt je gewoon een klein kind als je daar tussen al die geweldige topsporters rondloopt, maar we keep it cool, want we moeten natuurlijk geen hysterica's gaan uithangen hier hahaha.

Australian Open is echt een toptoernooi. Alles is heel goed geregeld en er hangt een hele fijne sfeer, beetje een festival gevoel, maar dan met een sportsmaakje. We hebben al wedstrijden gezien van Djokovic, James Blake (Kim vind hem echter heel slecht en ongelolijk lelijk en praat ook nooit over deze speler: NOT) Ze heeft een grappig idee, ze wil haar yell 'Let's go James Blake, let's go !' bij andere partijen gaan roepen en dan kijken wat de reacties zijn op de tribune, natuurlijk een uber geinig idee, we'll see if we do it! Verder met de wedstrijden, vandaag de broertjes O'Brien gezien tegen Gonzales en Mariano Hood (dankzij hem hebben we deze pasjes) Kim vroeg aan marty hoe ze hem moest aanmoedigen en ja hoor na wat instructies ging ze helemaal los: ' Go Robin, go Robin!' Robin?? Huh zit ik bij de verkeerde mannen te kijken, hij heet toch Mariano.....'koosnaampje in het circuit: Robin Hood' hahahaha ik vond het wel humor. Safin vanmiddag zien spelen en in het echt langs gelopen, tjezus wat is deze man groot zeg, hij lachte wel lief naar me :-) Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik door deze kans om hier zo als god in Frankrijk rond te lopen, terwijl ik toch echt in hostelletjes slaap als backpacker, een weekje langer in Melbourne blijf. Ook erg gezellig om nog even bij Kim en Martijn te blijven en daarna ligt alles open, wat ik leuk vind om te doen of welke plaatsen ik nogmaals wil bezoeken (en dat zijn Sydney en Byron Bay zekers te weten!!). Ik lig trouwens nog steeds zo vaak in een deuk met Kim, Vandaag zaten we bij een wedstrijd waar een hele dikke, grote kerel achter ons zat, volgens mij stonk hij nogal. Kim zegt dan steeds heel droog zittend rechts van mij ' oh nee hoor ik kan jou niet meer aankijken, ik word misselijk van die kerel, ik ruik volgens mij z'n liezen....' dan kun je mij toch wegdragen haha. Vervolgens vraagt ze of ik haar hoofdhuid wil insmeren met factor 15, want ja zelfs de middenscheiding op je hoofd schijnt hier te verbranden...nou nou het moet niet gekker worden he ik lach me rot. Jullie begrijpen Clivia is dus ook in Melbourne (voor degene die haar niet kennen, dit is het alter ego van mijn zussie, een soort lopende dokter en therapeute, voor alle probleempjes op medisch, psychisch gebied of tips betreft eten, huishouden, vlekken verwijderen etc (en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan( heeft deze schat een TIP, een Clivia tip. Dus allen die van plan zijn om naar Australie te gaan: vergeet jullie hoofdhuidje, kruintjes etc op het hoofd niet om OOK in te smeren hahahaha.

Laat ik even terug gaan in de tijd en ons spannende avontuur in de Blue Mountains afmaken. Na onze mega lange reis kwamen we aan in de Blue Mountains en Kim had een hostel geregeld waar we twee nachten zouden verblijven. Omdat we ons iets hadden vergist in de reistijd wisten we niet of we het zouden halen om op tijd in te checken, dus wellicht de eerste nacht te laten vervallen. Na een telefoontje ruim 30 uur van tevoren bleek dat dit hostel het criterium vriendelijk zijn en netjes blijven tegen gasten niet in hun criterialijst had opgenomen bij het aannemen van nieuw personeel. Ene Jamie deed heel onaardig tegen Kim en zei letterlijk, it doesn't matter if you cancel your first night or show up, we're gonna take your money anyway'. Ditging ons te ver en we namen de gok om in 1 dagde reis af te leggen.Zouden we na 21 uur aankomen dan zou de receptie dicht zijn, maar zou er een sleutel klaarliggen. Na zo'n lange reis wil je natuurlijk graag slapen!!Aan de tellie bleek datdit helemaalniet het geval was een nog onaardigere meid zei dat ze al om 19 uur dicht gingen dus dat we niet meerkonden komen....my god gewoon al 2 keer schofterig te zijn behandeld in 1 dag tijd. Om een lang verhaal kort te maken: eenmaal aangekomen bleek er al 105 dollar vanKim haar creditcard te zijn afgehaald, ons 35 dollar per nacht te zijn berekend, terwijl dit28 dollar is pp/pn een of ander lulverhaal dat deprijzen zijn verlaagd deafgelopen dagen en dat de onbeschofteJamie met z'n creditcard inningnaar een eiland is vertrokken schoot bij ons in het verkeerde keelgat. Kim stond er op dat wij gewoon de'nieuwe, lage prijs' zouden betalen en datze graag met de baas zou praten. Dete dom voor woorden, onverzorgde hostelmeid zei dat ze niet wistwie haar baas was, dat de manager was vertrokken naar het zogenoemde eiland en dat ze er zelfpas twee dagenwerkte: nou overpathalogische leugenaarszoekers gesproken, ik zou zeggen ga daar eens een kijkje nemen!!! Puntje bij paaltje, wij daar geslapen, vreselijke bedden, een gerucht dat er bedbugs waren en het hostel daarom zo verlatenspookachtig was, kwamen de volgende dag na een hele leuk dag in de Blue Mountains (prachtige bergen, bomen, watervallen met een blauwegloed, vandaar de naam) te hebben gehad terug van ons heerlijke etentje bij Mountain Ridges!!Mensen die naar de Blue Mountains gaan: ga daar absoluut eten. Desfeer is super,het personeel is ontzettend lief, lekker eten EN je mag zelfseen tekening maken die ze ophangen aan de muur. Jullie begrijpenwij hangen daar met onzebekkies haha. Nanog een hilarisch filmpje te hebben gemaakt (echt Kim en Astid zijn mega gezellig, gek en lief) besloten wij ons mandje in te duiken (nog zo'ngrapvan Kim, als mensen in de kroeg/discotheek vragen' aah doenog 1 drankje gezellig' dan zegt Kim heel droog, nou ik doe nog 1 drankje in cafehet mandje, oftwel I'm outta here;-) Anyway wij kwamen terug in het spookhostel, wat bleekal onze lakens, kussen etcwaren allemaal weggehaald. We zouden als honden op een vies,kaal matras moeten liggen (waren Kim haarexacte woorden)De gekkehostelgriet nam haar telefoon niet op en toen besloot Kim om een paar keer keihard te gaan gillen, want ze moest ergens in het hostelverblijven, maar de vraag was waar.....Dit kon natuurlijk niet, dus wij opnaar het politiebureau, want ja we willen tenslottetoch alleplekken in Australie hebben gezien haha. Na lang wikken en wegen beslotener twee agenten mee te gaan...het was eenhilarische nacht, want het was echt verstoppertje spelen, waar zou de onverzorgde hostelgriet zich schuil houden???Uiteindelijk gevonden en kwam ze met een noggrotere, leugenachtige grijns naar ons en de agenten toe lopen ' what's the problem?' Kim stond te koken en ik??ik stond op het punt om haar door dat hele hostel te gooien. Dat had die kleine agent ook door aan mijn kop te zien, dus hij slikte zijn eerder gezegdewoorden, oftewel leugens die zij weer eens had uitgekraamd, ineens in. Al met al onze lakens terug gekregen, want ze dacht datwe waren weggegaan (onze tassen lagen namelijk in de auto,vanwege de kans op die leipe bedbugs) en de volgende dag ons geld terug gekregen namooi onderhandelen van Kim en As. Wat een onbeschoft zooitjeliep daar rond zeg, niet normaal. De enige vervelendeervaring in Australie, want voorderest:I'm still in love with Australia!!!!

Sydney zijn we in totaal 5 dagengebleven. Ons super de luxe hotel heeft ons en mij vooral erg verpest, want een heerlijke douche was dat zeg!!Een stortdouche vanuit het plafond met een hele krachtige straal, wat een genot! Als ik later groot ben en veel geld heb koop ik een Tempur bed EN een stortdouche en dan kom ik nooit meer m'n huis uit hahaha. In Sydney hebben we het nachtleven even een paar avondjes onveilig gemaakt. We zijn onder andere twee keer in deoh zo populaire Ivy geweest (op woensdag drie man en een paardenkop, op vrijdag totally full,een soortCooldowncafe drukte achtig, maar dan stijlvol en veelbeteremuziek) Heel veel lol metelkaar gehad enuiteraard de avond doorgebracht met onzeNed vrienden.Aan het begin van de avond zijn we gaan borrelen@ The Opera Bar, oftwel een mega groot terras binnen en buitenvoor het Opera House en met uizicht op de Harbour Bridge aan het water: GEWELDIG!!! Ik heb hier filmpjes van gemaakt, want ik kon soms gewoon niet geloven dat wij daar echt stonden!! De volgende dag zijn we mijn oude vriend/kennis Luke gaan opzoeken.We dachten dat we gewoon gezellig een drankje gingendrinken dus wij in onze spijkerbroekie outfits daar naartoe, blijkt het gewoon een best wel hippe, trendy tent te zijn. Hhmmm toch maar eenjurkje mee in de tas volgende keer ofgewoon betere instructies krijgen van Luke haha. Het was superleuk om hem weer te zien.Heel apart gevoel, want we hebben elkaar 5 jaar niet gezien of gesproken en ineens was het alsofwe elkaar vorigeweek nog hadden gezien. Een hele gezellig avond gehad en de next day om 5 uur 's ochtends (ja ja, we blijven onze wake uptijden overtreffen)richting airport om naar Melbourne te vliegen.

En hier zijn we dan op de Australian Open, helemaal in de wattten gelegddoor Kim enMartijn en alles wat er bij een Competitor guest zijn komt kijken.Iedereen draagt hier overigens een hoed tegen de zon,Kim had al een hele coole witte cowboy stro hoed en ik heb er ook eentje gekocht, lichtbruin met eenneplederen lint eromheen (in gedachten even een cowboyfilm tuneer bij bedenken dat maaktde visualisatie een stuk leuker ;-) het is geweldig om hier te zijn, maardat is wel duidelijk aan m'n verhalen telezen denk ik zo! De rest van mijn reis ga ik een paar dingetjes plannen, omdatsommigeplaatsenweinig accomodatie vrij hebben opkorte termijn en ik niet echt een xtjevoor het politiebureau wil slapen.... Astrid is vanochtend vertrokken naar Cairns en zal daar de laatste twee weken van haar reis een paar mooie trips gaan maken hopelijk metbeter weer dan dat er voorspeld wordt..... We hebben het super gehad met elkaar en zo'n eerste dagjezonder haar voelt toch gek, so we missyou already Assie!! Ik slaap vanavond voor het eerst only the lonely in een hostel,vanwege de Australian Open is het overalvol geboekt, dus ik zit nu twee nachtjes in een gemixt hostel, oftwel schetende en boerende kerels mogelijk op de kamer, maar wellichthele nette meisjes en maar 1 schetende jongen hahaha.Na deze dagen kan ik hopelijk bij Kim en Martijn op de kamer er bij in het hotel waar zij vanaf morgen verblijven(mijn lieve zus en zwagertje hebben datvoorgesteld)indien dit niet mogelijk is, wordt het toch 1 enkeltje politiebureau ;-) Ik denk dat ikmaandag terugkeer naar Sydney om daargezellig wat tijd door te brengen met Luke en nog meer van de mooie omgeving daar te genieten. Luke heeftsowieso leuke ideas om tegaan doen:naar een Zoo (waar Kim, As en ik overigens al geweest zijn),ik ga er dus nogmaals naartoe hopelijk ,want hij schijnt vroeger een kangaroo als huisdier te hebbengehad en deze aan de Zoo te hebben gegeven onlangs.Het lieve beestje schijnt hem gewoon nog te herkennen, dat wil ik natuurlijk meemaken!!! Verder gaan we hopelijk deHarbour Bridge beklimmen en schijnt deze man heel goed te kunnen surfen, dus wellicht kan hij wat van zijn skills op mij overbrengen.....Ik zie het allemaal wel, het zijn inieder geval hele leuke vooruitzichten. Verder ga ik zeker nogtwee of drie weken naar Byron Bay,the Whitsundays bezoeken verder ON VA VOIR.... Ik zat vanmiddag te denken dat ik het ook erg geinig vind dat er best wat verschillen zijn tussenNed en Aus betreftkleine dingetjes....Nieuwsgierig?? Komt ie: de deurslotendraaien allemaal precies de andere kant op om dicht of open te gaan,je passeert iemand op straat links om ipv rechts, inhalen op de snelweg: rechts! Darling, love and cutie zeg je tegen iedereen die je ontmoet, dus hoe je dande liefde van je leven moet noemen: geen idee er blijft weinig over haha. Wellicht vergeet ik nunog een aantal dingetjes, maar diekleine dingen zijn echtgrappig, want ik denk dat ik namelijk als ik eenmaal terug ben in Ned weer moet wennen aan de Ned maniertjes. De verkeersborden zijn hier heel anders:een voetpadwordt aangeduid met alleen twee grote onderbenen. Ik heb overal foto's van gemaakt, ik blijf tenslotte toch eenNederlander he....

Ik ga weer even een leuke tenniswedstrijd kijken....Tis trouwens mijn eerste Grand Slam ooit....cool he!

Lieverds, spreek jullie snel en een hele dikke knuffel vanuit lovely, sunnyMelbourne!

Kus!! Chanou

Reacties

Reacties

YONY

POEPIE!! Wat een verhalen!!!!!!!!! Australian Open, goor hostel, zuster Clivia, ik vind het TE GEEEEEEEEEEEEEEEEEK!!! wahahaha. DIKSTE KUS OOOOOOOOOOOOOOIT (en ik overdrijf niet :) LOVE YA!!

Maria

Heerlijke verhalen Chanou enne wat betreft de verschillen...Heb je al gezien dat het water in de gootsteen contra wegloopt??? Of dat je een hele andere sterrenhemel hebt?? Ja ja probeer jij maar eens de grote beer of het steelpannetje te vinden hihihi xx Maria

kimmie you sister

MUhahahhaha, ik word veel genoemd, heel goed, muhahahah! en cafe het mandje heb ik van Lesley, lekker gejat dus !

ik heb net een sms gehad dat het hostel met de mixed dorm te gek is, dus volgens mij is dat een goede start van het echte backpacken

liefs!

Hennie Dammen

Lieverd .
Ik wou je net schrijven van het gootsteenputje maar zag dat Maria dat al had gedaan.Ik leef zo mee met je geweldige verhalen en ik zie de beelden er
bij in gedachten ik ruik zelfs Aussieland als ik je verhalen lees en wat een heimwee gevoel overkomt mij. Hugs and kisses Hennie XXXXXXXX

Daphne

Weet je wat jij moet gaan doen als je terug bent.............................SCHRIJVEN!!!!!! Het is super leuk om te lezen en inderdaad ook ik krijg heimwee.

Hele dikke kusssssssssssssss voor jou , sissie en Marty

Raymond

De verhalen zijn al geweldig maar met de foto's wordt het allemaal nog fascinerender. Geniet van alles blijf schrijven en foto's knippen. Ik denk dat er veel mensen plannen gaan maken om ook eens de oversteek te maken.
Ik geef nog even een bestelling door:
a. mini kangoeroe
b. kuala beertje
c. grand slam ballen

Heel veel plezier nog en dikke kus.

OMA MARSLIEVE

LIEVE SCHAT HOE GAAT HET MET JE IK HOOP HEEL GOED NOG EEN HELE FIJNE REIS DIKKE KUS OMA

Lotte

Ik val van mn stoel van het lachen van de eerste alinea alleen al hahhahahahha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!